نمایندگان پزشکان فولتایم دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن دیدار با دکتر ارسلان سالاری – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مسایل پزشکان تمام وقت جغرافیایی در دانشگاه پرداختند. به گزارش مهر  گیلان ،دکتر ارسلان سالاری – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در جمع پزشکان فولتایم دانشگاه علوم […]

نمایندگان پزشکان فولتایم دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن دیدار با دکتر ارسلان سالاری – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مسایل پزشکان تمام وقت جغرافیایی در دانشگاه پرداختند.

به گزارش مهر  گیلان ،دکتر ارسلان سالاری – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در جمع پزشکان فولتایم دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: دانشگاه خانه همه دانشگاهیان است و هیچ کس نمی تواند بگوید که من به تنهایی قادر خواهم بود این خانه را آباد و سر پا نگه دارم. این مهم نیازمند همراهی، همدلی و مشارکت همه گروه ها و طیف های دانشگاه است.

وی ادامه داد: پزشکان فولتایم نیز جزئی از نیروهای خدوم و پر تلاش حوزه سلامت هستند که خدمات تخصصی و فوق تخصصی مراجعه کنندگان مراکز درمانی دولتی را در اختیار آنان قرار می دهند که اگر بستر مناسب همچون کلینیک های ویژه در اختیار آنان نباشد، امکان ارایه خدمات مناسب با چالش مواجه خواهد شد. وی ادامه داد: وضعیت پرداخت به فولتایم ها باید بهبود یابد تا انگیزه های لازم برای همکاری مناسب فراهم شود. در این راستا افزایش درآمد و کاهش هزینه های غیر ضروری باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر سالاری تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دلیل نداشتن بیمارستان جنرال، سایت مرکزی و فرسودگی زیر ساخت ها، با چالش هایی زیادی مواجه است که اگر چه اصلاح زیر ساخت های موجود زمان بر بوده و هزینه های زیادی در پی خواهد داشت، اما باید تلاش کنیم تا ضرورت های درمانی مانند راه اندازی کلینیک های ویژه که بستر مناسبی برای ارایه خدمات پزشکان فولتایم است هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی با بیان این که در تعمیر و تجهیز واحد های مختلف، عدالت محوری باید در سر لوحه امور قرار گیرد، خاطر نشان کرد: کمبود برخی از تجهیزات تشخیصی و درمانی بر دانشگاه سایه افکنده است تا جایی که تنها بیمارستان اطفال استان از حداقل های امکانات تشخیصی از قبیل سی تی اسکن محروم است و گاهاً خانواده ها مجبور می شوند، برای انجام سی تی اسکن بیمار خود را به بیرون از بیمارستان منتقل کنند که این امر زیبنده دانشگاه علوم پزشکی گیلان نمی باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان به هر دلیل از دانشگاه هایی که بعد آن تشکیل شده عقب تر بوده و از بسیاری از امکانات بی بهره مانده است، افزود: همه باید با گذشت، همفکری و همدلی در کنار یکدیگر تلاش کنیم و با تصمیمات مشترک و درست مشکلات دانشگاه را حل کرده تا به آن چه که حق دانشگاه و حق مردم گیلان است، دست یابیم.