استاندار گیلان با دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: باید ظلم‌هایی که آمریکا  علیه ملت ایران روا داشته ، برای نسل جوان و خصوصاً دانش‌آموزان و دانشجویان آگاه تبیین شود. به گزارش مهر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز در نشست صمیمی […]

استاندار گیلان با دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: باید ظلم‌هایی که آمریکا  علیه ملت ایران روا داشته ، برای نسل جوان و خصوصاً دانش‌آموزان و دانشجویان آگاه تبیین شود.

به گزارش مهر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز در نشست صمیمی با تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: ۱۳ آبان که به عنوان روز ملی  مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز  نامگذاری شده متعلق به همه مردم ایران است و مناسبت‌های مهم این روز در تقویم ملی ایرانیان همیشه سربلند باید همواره بازخوانی شود.

وی ۱۳ آبان را یادآور حماسه‌ها، ایثارها و فداکاری‌های دانشجویان و دانش‌آموزانی که در شکل‌گیری و پیدایش انقلاب اسلامی و حفظ، صیانت، حراست، اقتدار و استمرار آن نقش‌آفرین بوده‌اند، دانست و اظهار داشت: حرکتی که در سال‌های ۱۳۴۲ و ۱۳۴۳ توسط امام خمینی (قدس سره) شکل گرفت به عنوان صدای ملت ایران سرآغاز نهضتی شد که در نهایت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به بار نشاند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نامگذاری ۱۳ آبان به عنوان روز دانش‌آموز به واسطه جاودان‌ماندن خاطره فرزندان دلیر انقلاب بوده است، گفت: بی‌تردید دانش‌آموزان آگاه و رشید در مبارزه با استکبار همواره نقشی فعال و فراموش‌ناشدنی ایفا کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان در راستای تحقق آرمان‌های حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پس از تسخیر لانه جاسوسی سلسله کتاب‌هایی حاوی اسناد موجود در این سفارتخانه و به عبارتی بهتر جاسوس‌خانه برای آگاهی ملت ایران و همه جهانیان به چاپ رسید.

وی گفت: امروز نیز باید عهدشکنی‌ها و پیمان‌شکنی‌های استکبارجهانی و آمریکایی‌ها که برخلاف تمامی معاهده‌ها و عرف بین‌المللی پذیرفته شده جهانی، اخلاق و قانون است و همچنین ظلم‌هایی که علیه ملت ایران روا داشته‌اند و به تروریسم اقتصادی روی آورده‌اند برای نسل جوان و خصوصاً دانش‌آموزان آگاه تبیین شود.

استاندار گیلان اظهار داشت: حرکت ماندگار شهید فهمیده‌ها و دیگر شهدای پرافتخار ایران اسلامی در راستای حفظ ارزش‌هایی بوده که ملت سرافراز ایران در بیش از ۴ دهه از عمر انقلاب، بهای سنگینی برای آن داده‌اند.

دکتر زارع بر لزوم تبیین موضوعات مطرح‌شده از سوی تشکل‌های دانش‌آموزی با استفاده از ظرفیت‌های موجود تأکید کرد و گفت: روحیه آگاهی بخشی و حق‌طلبی باید بین نوجوانان تقویت شود تا زمینه فردای بهتر برای سرزمین، استان و ایرانی آباد را فراهم کنند.

وی افزود: تشکل‌های دانش‌آموزی بستر بسیار خوبی برای مشق اعتماد به نفس، مسئولیت‌پذیری، خودباوری، مشارکت و همدلی در بین دانش‌آموزان در کنار تحصیل علم و دانش است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه فضای کنونی جامعه و کشور بیش از هر زمان دیگری به وفاق، همدلی، انسجام و وحدت نیازمند است، گفت: انتظار ما از دانش‌آموزان، اولیا و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش این است تا همانگونه که رئیس‌جمهوری در پرسش مهر مطرح کردند؛ تقویت نشاط، شادابی و دلپذیر بودن محیط مدرسه را برای دانش‌آموزان به ارمغان آورند.

وی با اشاره به اینکه تقویت نشاط در مدارس با اندیشیدن و گام‌نهادن در راستای تحقق حقوق شهروندی و واگذاری برخی مسئولیت‌ها به دانش‌آموزان محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: اولیا و مدیران مدارس برخی مسئولیت‌ها و اختیارات قابل واگذاری در مدارس را به صورت نمادین در مناسبت‌های مختلف به دانش‌آموزان بسپارند تا محیط مدارس و آینده آنان اجتماعی‌تر شود.

 استاندار گیلان با دعوت از مردم عزیز، نجیب، شریف و آگاه استان گیلان به ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان و فرهنگیان برای شرکت فعال در راهپیمایی روز ۱۳ آبان گفت: در شرایطی که بدخواهان نظام سعی در ناامیدی مردم دارند؛ این راهپیمایی باشکوهتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.