استاندار گیلان گفت: باید برای تأمین آب کشاورزی، نهایت صرفه جویی صورت گیرد و فقط به ذخیره سد سفیدرود اکتفا نشود. به گزارش مهرگیلان ؛ دکتر ارسلان زارع عصر شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان که به منظور بررسی آمادگی گیلان برای فصل کشاورزی پیش رو برگزار شد؛ اظهار داشت: نمایندگان همواره برای حل مشکلات […]

استاندار گیلان گفت: باید برای تأمین آب کشاورزی، نهایت صرفه جویی صورت گیرد و فقط به ذخیره سد سفیدرود اکتفا نشود.

به گزارش مهرگیلان ؛ دکتر ارسلان زارع عصر شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان که به منظور بررسی آمادگی گیلان برای فصل کشاورزی پیش رو برگزار شد؛ اظهار داشت: نمایندگان همواره برای حل مشکلات حوزه های انتخابیه و مردم توجهی ویژه دارند چراکه با تبادل نظر، هم افزایی برای پیشبرد کارها بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور پس از تحریم های غیرقانونی علیه ملت ایران ادامه داد: باید با استفاده از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و دولت است همه پروژه‌هایی را که در استان  در بخش‌های مختلف تولیدی، اقتصادی و عمرانی داریم؛ به درستی پیش ببریم.

نماینده عالی دولت در گیلان به ماهیت راهبرد اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: با دقت، سرعت عمل، پیشرفت و استفاده از همه ظرفیت‌ها و همکاری خوب مردم که حلقه واسط آنان نمایندگان هستند؛ می‌توانیم امور را به خوبی راهبری کنیم.

استاندار گیلان به برگزاری جلسه هایی متعدد تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ادامه داد: همکاری خوبی میان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها وجود دارد اما برخی از موضوعات در سطح ملی باید پیگیری شود که از نمایندگان خواستار پیگیری آنها هستیم تا بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کرده و گامی جدی برای رونق تولید برداریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه از هم اکنون باید تدبیری برای سال زراعی آینده بیاندیشیم، اظهار داشت: برای اینکه سال زراعی موفق و با برکتی داشته باشیم، همه دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی‌ها و پیگیری هایی که نمایندگان باید انجام دهند، را اعلام کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

ذبیح نیکفر با اشاره به دو برابر شدن اعتبارات اجرایی لایروبی انهار و آب بندان ها در سال زراعی جدید افزود: تا زمان حاضر مقدار آبی که در سد سفیدرود ذخیره شده، نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و با بارش‌هایی که در بالا دست سدها داشته ایم، پیش‌بینی می‌شود سال آینده، سال زراعی موفقی باشد.

وی تصریح کرد: نهاده‌های کشاورزی اعم از تأمین بذر اصلاح و گواهی شده، نسبت به سال قبل افزایش یافته و برای سال آینده به اندازه کافی وجود دارد و نگرانی در این خصوص نداریم.

پیش از ظهر امروز (شنبه) نیز در جلسه ای به ریاست دکتر زارع نماینده عالی دولت در گیلان و با حضور شماری از اعضای مجمع نمایندگان استان ، به مشکلات شش واحد بزرگ تولیدی رسیدگی شد.