معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تشدید نظارت و بازرسی دانشگاه از مراکز تولید، نگهداری، عرضه و فروش مواد غذایی در گیلان خبر داد. به گزارش مهر گیلان،  دکتر فردین مهرابیان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درخصوص  مشاهده جسم خارجی از جمله قرص یا کپسول در برخی از محصولات خوراکی ،اظهار داشت: بررسی های انجام […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تشدید نظارت و بازرسی دانشگاه از مراکز تولید، نگهداری، عرضه و فروش مواد غذایی در گیلان خبر داد.

به گزارش مهر گیلان،  دکتر فردین مهرابیان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درخصوص  مشاهده جسم خارجی از جمله قرص یا کپسول در برخی از محصولات خوراکی ،اظهار داشت: بررسی های انجام شده حاکی از آن است که در سطح خطوط تولید و بسته بندی و عرضه کلان از مسیر شرکت های پخش مجاز و رسمی، موردی مشاهده نشده است.

دکتر مهرابیان با بیان اینکه دستگاه های مسوول جهت روشن شدن ابعاد قضیه، بلافاصله با حساسیت به موضوع، ورود کرده اند، گفت : تا این لحظه گزارشی مبنی بر وجود مواد مخدر یا روانگردان در نمونه های ارسالی، نداشته ایم.

وی در ادامه یادآورشد: مرجع اظهار نظر در خصوص محتوای قرص ها و کپسول ها، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه فروشگاه های مواد غذایی، مکلف به تامین فرآورده های غذایی از شرکت های پخش معتبر و مجاز در قبال فاکتور رسمی فروش می باشند، تصریح کرد: در صورت خرید از توزیع کننده های غیر مجاز، در قبال پیامدهای آن پاسخگو خواهند بود.

دکتر مهرابیان اظهار داشت :  بازرسان بهداشت محیط و کارشناسان نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به تشدید بازرسی از مراکز تولید، نگهداری ، عرضه و فروش مواد غذایی در سراسر استان اقدام نموده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با تاکید بر اینکه خانواده ها، اولیای مدارس، دانش آموزان و مصرف کنندگان می بایست محصولات غذایی را صرفا”  از فروشگاه های معتبر تهیه نمایند ، یادآور شد:  در این خصوص  هنگام خرید، به سالم بودن بسته بندی و دستکاری نشدن بسته های محصولات دقت نموده و در صورت مشاهده موارد مشکوک در سراسر کشور، مراتب را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش نمایند.