مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسوولان استانی و دانشگاهی، عصر امروز(شنبه) در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد. دانشجویان در زمینه خلق ایده های نو، جزو ارکان موثر جامعه هستند به گزارش مهر گیلان،در این مراسم، دکتر ارسلان زارع- استاندار گیلان ضمن تبریک روز دانشجو و تسلیت وفات حضرت […]

مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسوولان استانی و دانشگاهی، عصر امروز(شنبه) در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

دانشجویان در زمینه خلق ایده های نو، جزو ارکان موثر جامعه هستند

به گزارش مهر گیلان،در این مراسم، دکتر ارسلان زارع- استاندار گیلان ضمن تبریک روز دانشجو و تسلیت وفات حضرت معصومه(س)، دانشگاه را نهاد تولید علم به عنوان بزرگترین دستاورد بشر عنوان کرد و افزود: در این رهگذر، ایران به سبب پیشینه و اثر بخشی در طول تاریخ و داشتن قدیمی ترین دانشگاه ، معرف معرفت و آموزش در جهان است و پس از انقلاب صنعتی نیز  ایرانیان به عنوان مروجان علم و دانش جزو پیش قراولان بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان نه تنها در عرصه دانش اندوزی و پژوهشگری، بلکه در زمینه خلق ایده های نو همواره جزو ارکان موثر جامعه محسوب می شوند. در این راستا انتظار می رود دانشجویان با روحیه مطالبه گری مبتنی بر اطلاعات دقیق در جهت توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه گام بردارند.

استاندار گیلان دانشجویان را  از ارکان مهم تصمیم سازی و تصمیم گیری در  جامعه ذکر کرد  و اذعان داشت: دانشجویان به سبب نزدیکی به اقشار مختلف  مردم بویژه جوانان، می توانند در کانون های هم اندیشی با ارایه  ایده های نو  به مسوولان برای رفع مشکلات کمک کنند.

 دکتر زارع یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید را احقاق حقوق شهروندی و فرهنگ گفت و گو دانست و افزود: دانشگاه به عنوان کانون اندیشه ورزی، مکان مناسبی برای ترویج فرهنگ گفت و گو و بهره گیری از این روش اجتماعی و علمی، برای توسعه استان گیلان است.

 وی یکی از مشکلات کنونی جامعه را  بیکاری و بحث اشتغالزایی برای جوانان عنوان کرد و یادآور شد:  در این راستا دولت با حمایت از بخش خصوصی و گسترش پارک علم و فناوری و برگزاری استارتاپ ها، در جهت ایجاد شغل، گام های موثری برداشته است.

استاندار گیلان با اشاره به مطالبات مطرح شده از سوی دانشجویان تاکید کرد: مشکلات رفاهی و خوابگاهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با برنامه ریزی و تحقق درآمدها در سال آینده با جدیت پیگیری می شود . تامین بودجه برای  تکمیل مجتمع پردیس دانشگاهی علوم پزشکی گیلان با اولویت بندی دو پروژه، از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

وی ارتقای کیفیت تغذیه دانشجویان، همسان سازی امکانات رفاهی برای دانشجویان و حمایت مالی  از برخی پایان نامه های دکتری را مورد تاکید  قرار داد و افزود: تشکل های دانشجویی باید در تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت بیشتری داشته باشند.  امید است تا پایان سال شاهد افزایش نقش آفرینی دانشجویان در تمامی عرصه باشیم.

استاندار گیلان در پایان سخنان خود خواستار حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

شانزدهم آذر،  یاد آور مبارزات و خیزش دانشجویان برای  استقلال خواهی است

دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، شانزدهم آذر را یاد آور مبارزات و خیزش دانشجویان برای  استقلال خواهی مردم این مرزوبوم عنوان کرد  و افزود:  در طول تاریخ، دانشجویان همواره حماسه های پرشور آفریده اند و گامهای استواری در فتح قله های دانش برداشته اند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان بالغ بر شش هزار دانشجو و بیش از  450 هیات علمی دارد، گفت: علیرغم  نگاه ویژه استاندار گیلان به بحث سلامت، این استان  در این زمینه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

دکتر سالاری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هشتمین دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور است که داوطلبان برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، اذعان داشت: مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه، در ردیف  دومین مرکز کشور است.  با اینحال دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عدم تناسب پذیرش دانشجو و فضای فیزیکی، پراکندگی دانشکده ها، فضای فیزیکی نامناسب و پایین بودن حق الزحمه دانشجویی رنج می برد . 

وی بااشاره به بازدیدهای اخیر مسوولان وزارت بهداشت از فضای آموزشی و خوابگاههای دانشجویی، خواستار بهبود زیر ساخت ها و تکمیل پروژه مجتمع پردیس دانشگاهی علوم پزشکی در سایت لاکان شد.

 رییس دانشگاه اظهار امیدواری کرد  با همدلی و همفکری و استفاده از تفکر دانشجویان و تشکل های دانشجویی بتوانیم در جهت اعتلای جایگاه دانشجویی و حوزه سلامت گامهای موثری برداریم.

دکتر رستم پور- معاون فرهنگی  و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز دانشجو را  روز دفاع در برابر هجوم بیگانگان،  برای حفظ آزادی و استقلال کشور در برابر زورگویان جهان عنوان کرد و افزود: بسیاری از فرماندهان جنگ تحمیلی دانشجو بودند و توانستند با حفظ روحیه مقاومت، توانایی های خود را در دفاع از کشور  نشان دهند.

وی  با بیان اینکه  برگزاری اردوهای جهادی توسط دانشجویان، نمایش دیگری از روحیه جهادگری است، گفت:  با حفظ این روحیه، می توان در عرصه های پژوهش، صنعت و علوم پزشکی به درجات بالا رسید و بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه خاطرنشان کرد: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با استقبال از ایده های نو،  پیگیر مطالبات دانشجویی و ایجاد فضای نشاط و امید  در بین دانشجویان هستند. دانشجویان نیز به عنوان فرزندان رشید این مملکت با خدمت رسانی به مردم،  ادامه دهندگان راه شهدا باشند.

در ادامه نمایندگان تشکل های دانشجویی( انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی، شورای صنفی، انجمن علمی، کانون های فرهنگی و کمیته تحقیقات دانشجویی) به  بیان مشکلات و مسایل دانشجویی پرداختند.

در پایان از ۳۰۰ دانشجوی رتبه برتر قرآنی، فرهنگی، علمی، ورزشی و… تقدیر شد.