رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و هیات همراه، در مراسم افتتاح بیست‌ و دومین اجلاس دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر حضور یافتند. به گزارش مهر گیلان،صبح امروز(سه شنبه)؛ دکتر ارسلان سالاری – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  به همراه معاون آموزشی، معاون تحقیقات و فناوری  و مدیر امور بین الملل در مراسم افتتاح بیست‌ و […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و هیات همراه، در مراسم افتتاح بیست‌ و دومین اجلاس دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر حضور یافتند.

به گزارش مهر گیلان،صبح امروز(سه شنبه)؛ دکتر ارسلان سالاری – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  به همراه معاون آموزشی، معاون تحقیقات و فناوری  و مدیر امور بین الملل در مراسم افتتاح بیست‌ و دومین اجلاس دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر حضور یافتند.

در این مراسم، دکتر زارع- استاندار گیلان،برگزاری این نشست‌ها را فرصتی برای شناخت بهتر از امکانات و قابلیت‌های کشورهای عضو این اتحادیه و برنامه‌ریزی در مسیر همکاری‌های مشترک آینده دانست و گفت: آنچه این مجموعه را دور هم جمع کرده است مسائل علمی مشترک بین کشورهای منطقه دریای کاسپین است.

وی افزود: در بخش درمان نیز گیلان دارای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پیشرفته‌ای است که سالانه پذیرای بیماران بسیاری از کشورهای همسایه است.

گفتنی است: بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر با هدف تقویت روابط بین دانشگاه‌های عضو اتحادیه و توسعه فعالیت‌های بین دانشگاهی به مدت ۲ روز در دانشگاه گیلان درحال برگزاری است.

در این اجلاس روسا و معاونان بیش از ۳۰ عضو اتحادیه از کشور های فدراسیون روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان،ترکمنستان و ایران حضور دارند.

از میان دانشگاه های خارجی شرکت کننده در این اجلاس نیز می توان به دانشگاه های دولتی آستراخان، دانشگاه دولتی داغستان، دانشگاه علوم پزشکی آستراخان، دانشگاه معماری و مهندسی عمران آستراخان، دانشگاه دولتی کالمیک و دانشگاه فنی آستراخان از فدراسیون روسیه، دانشگاه های آکتائو و نفت و گاز آتیرائواز کشور قزاقستان و دانشگاه دولتی باکو از کشور آذربایجان اشاره کرد.

اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر شامل ۵۷ عضو است که ۷ دانشگاه از کشورآذربایجان، ۱۲ دانشگاه، ۲ پارک علم و فناوری و ۱۳ مرکز تحقیقاتی از ایران، ۱۱ دانشگاه و ۵ موسسه تحقیقاتی از فدراسیون روسیه شامل داغستان و کالمیک، ۴ دانشگاه و ۲ موسسه تحقیقاتی از کشور قزاقستان و یک دانشگاه از کشور ترکمنستان می‌باشد.