نمایشگاه “می رشت خوشمزه خوراک” آغاز به کار کرد به مناسبت فرا رسیدن “روز رشت” نمایشگاه عرضه و ارائه خوراکی های خانگی با عنوان “می رشت خوشمزه خوراک” در این شهر برپا شد. به گزارش مهر گیلان – علیرضا قانع با اعلام این خبر گفت: این برنامه در راستای تحقق اهداف شهر خلاق خوراک شناسی […]

نمایشگاه “می رشت خوشمزه خوراک” آغاز به کار کرد به مناسبت فرا رسیدن “روز رشت” نمایشگاه عرضه و ارائه خوراکی های خانگی با عنوان “می رشت خوشمزه خوراک” در این شهر برپا شد.

به گزارش مهر گیلان – علیرضا قانع با اعلام این خبر گفت: این برنامه در راستای تحقق اهداف شهر خلاق خوراک شناسی در پیاده راه شهدای ذهاب هسته مرکزی شهر اجرا شده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه عرضه خوراکی های سنتی و بومی خانگی روزهای دهم و یازدهم دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت با اشاره به اینکه این نمایشگاه با شرکت بسیاری از زنان خانه دار شهر رشت که پیش از این ثبت نام کرده اند، برگزار شده، افزود: در برنامه “می رشت خوشمزه خوراک” از ۱۰ صبح تا ۲۲ شب خوراکی های سنتی و بومی و دست پخت های خانگی عرضه می شود.

قانع ادامه داد: این برنامه به سلسله مسابقات “رشتی خوراک” پیوند می خورد که اولین مسابقه به پخت میرزاقاسمی اختصاص دارد.

وی خاطر نشان کرد: مسابقه “رشتی خوراک” در دو بخش رستورانها و پخت خانگی برگزار می شود که در مسابقه پخت میرزاقاسمی خانگی رویکرد خلاقانه تولید این خوراکی محلی و سنتی رشت در دستور کار قرار دارد.

مدیر برنامه های یونسکو تاکید کرد: به سه نفر از برگزیدگان این مسابقات در هر دو بخش جایزه اهدا خواهد شد.