به گزارش مهر گیلان ،وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود مضیقه های اعتباری موجود با همت همه مسئولان ملی ،استانی و نمایندگان مجلس امسال جزء موفقترین سال های کاری وزارت راه و شهرسازی در طرح های عمرانی به شمار می رود. محمداسلامی شامگاه  پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان در حال ساخت شهید حسین […]

به گزارش مهر گیلان ،وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود مضیقه های اعتباری موجود با همت همه مسئولان ملی ،استانی و نمایندگان مجلس امسال جزء موفقترین سال های کاری وزارت راه و شهرسازی در طرح های عمرانی به شمار می رود.

محمداسلامی شامگاه  پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان در حال ساخت شهید حسین پور لنگرود در جمع خبرنگاران  افزود: در سال جاری ۱۱ بیمارستان احداث و تحویل داده می شود و ۱۴هزار کیلومتر راه آهن وجود دارد و ۱۴هزارکیلومتر هم در دست مطالعه و ساخت است که نشان می دهد که در دوران سختی برکت هم وجود دارد.

وی اظهارداشت:در حال حاضر حدود ۳۰هزار کیلومتر راه اصلی ، بزرگراه و آزاد راه در دست مطالعه و ساخت است که بطور مشخص ۵۸۰کیلومتر آزاد راه تا پایان دولت فعلی تحویل خواهد شد و حدود ۱۵۰۰کیلومتر بزرگراه به بزرگراه های کشور  اضافه می شود و در این دولت چهار هزار کیلومتر بزرگراه تحویل شده است ، با این بزرگراه هایی که تحویل  داده می شوند درصد قابل ملاحظه ای از نقاط دارای سابقه حادثه خیزی  برطرف خواهدشد.

وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به اینکه در سال جاری دوهزار کیلومتر راه روستایی را احداث و آسفالت و یا راه های نیمه تمام  تکمیل می شوند و سال آینده هم سه هزار و ۵۰۰کیلومتر راه روستایی تحویل مردم خواهدشد و تصریح کرد: در اوایل بهمن ماه امسال نیز افتتاح چندصدکیلومتر راه روستایی در هرهفته انجام می شود که این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت تا در زندگی مردم روستایی گشایشی ایجاد شود و بتوانند روانتر و راحتر تردد کنند.

اسلامی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی ۱۱بیمارستان در سطح کشور ساخته و آماده کرده است که وزارت بهداشت باید آنها را تجهیز و آماده بهره برداری کند که روز گذشته یکی از این بیمارستان ها در پارس آباد استان اردبیل با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید و دو بیمارستان در استان گیلان یکی بیمارستان ۲۳۰تختخوابی تالش و  دیگری ۱۳۲تختخوابی لنگرود ساخته شده است که امروز مورد بازدید قرارگرفت که برای این دو بیمارستان در گیلان ۱۷۰میلیارد تومان هزینه شده است که بزودی توسط وزارت بهداشت و درمان تجهیز و آماده بهره برداری خواهندشد.

به گفته وی هشت بیمارستان دیگر در سایر شهرهای کشور نیز تکمیل و تحویل وزارت بهداشت و مردم خواهدشد.

وی در خصوص راه های مواصلاتی استان گیلان نیز اظهار داشت: عملیات کمربندی لنگرود که در سفر سال گذشته با  حضور رییس جمهور  به گیلان در لنگرود افتتاح شد ،عملیات باقی مانده ای دارد که از جمله آنها یک تقاطع غیر همسطح است که پیمانکار آن انتخاب شده و در هفته آینده تجهیز کارگاه می شود.

وزیرراه و شهرسازی گفت: امیدواریم این حرکتی که برای تکمیل راه های مواصلاتی وجود دارد بویژه ایمن سازی که با تقاطع غیر همسطح انجام می شود به مردم کمک کند تا روانتر و ایمن تر سفر کنند.

وی در پاسخ خبرنگاری در رابطه با طرح اقدام ملی مسکن نیز خاطرنشان کرد: مرحله اول ثبت نام طرح ملی مسکن را پشت سر گذاشته ایم و در بعضی شهرها ۶۰درصد کسانی که ثبت نام کرده اند واجد شرایط نیستند و باید حذف شوند ولی معدل کشوری ۳۰درصد است و دربعضی استان ها نیز ظرفیت کم بود که باید ظرفیت  بیشتری تخصیص داده شود که  در حال آماده سازی طرح اقتصادی آن هستیم و  مجددا ثبت نام آغاز خواهدشد.

وی تصریح کرد: سعی ما این است که بتوانیم متقاضیان ۴۰۰ هزار واحد را به نام و کد ملی که واجد شرایط هستند شناسایی و آنها را به طرح ها متصل کنیم تا مردم بدانند طرح های مسکن خودشان کدام است و با سازنده ارتباط برقرار کنند.

در شامگاه پنجشنبه طی مراسمی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستان لنگرود برگزار شد، تقاطع غیرهمسطح به بر روی کنارگذر در حال احداث لنگرود آغاز شد.