دو یوزپلنگ ایرانی باقی مانده در پارک پردیسان، کوشکی و دلبر، به زیستگاه طبیعی یوزپلنگ در استان سمنان بازگشتند. به گزارش مهر گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، دو قلاده یوزی که در پارک پردیسان نگهداری می شدند برای ادامه تحقیقات به پارک ملی و ذخیره گاه زیستکره […]

دو یوزپلنگ ایرانی باقی مانده در پارک پردیسان، کوشکی و دلبر، به زیستگاه طبیعی یوزپلنگ در استان سمنان بازگشتند.

به گزارش مهر گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، دو قلاده یوزی که در پارک پردیسان نگهداری می شدند برای ادامه تحقیقات به پارک ملی و ذخیره گاه زیستکره توران، واقع در استان سمنان بازگشتند.

در فرآیند زنده گیری و انتقال این دو یوز پلنگ که به وسیله دامپزشکان سازمان حفاظت محیط زیست وهمکاری تیم تخصصی بیمارستان دامپزشکی تهران انجام شد، ابتدا دلبر (یوزپلنگ ماده) بیهوش و پس از انجام آزمایش‌های مختلف، سونوگرافی و رادیولوژی، وارد مرحله ریکاوری شد و در باکس مخصوص انتقال به هوش آمد.

پس از آن، بلافاصله، بیهوشی کوشکی، یوزپلنگ نر، در دستور کار قرار گرفت و پس از بیهوشی و انجام آزمایش های لازم ، سونوگرافی وعکس برداری رادیولوژی، ریکاوری شد و به هوش آمد.

لازم به ذکر است پس از طی این فرآیند که حدود ۳ ساعت به طول انجامید، این دو یوزپلنگ به زیستگاه طبیعی خویش انتقال یافتند. ایران، یوزپلنگ ماده جوانتر ده روز قبل به پارک ملی توران منتقل شده بود.