مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان به همراه جمعی از محیط بانان با حضور بر مزار شهید مهندس ناصر پیروی به مقام این جنگلبان شهید ادای احترام کرد. به گزارش مهرگیلان-روز گذشته به مناسبت پانزدهمین سالگرد شهادت مظلومانه جنگلبان شهید مهندس ناصر پیروی رئیس اسبق اداره منابع طبیعی شهرستان ماسال، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان به […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان به همراه جمعی از محیط بانان با حضور بر مزار شهید مهندس ناصر پیروی به مقام این جنگلبان شهید ادای احترام کرد.

به گزارش مهرگیلان-روز گذشته به مناسبت پانزدهمین سالگرد شهادت مظلومانه جنگلبان شهید مهندس ناصر پیروی رئیس اسبق اداره منابع طبیعی شهرستان ماسال، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان به همراه معاونین، روسای ستادی و جمعی از محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست گیلان طی مراسم باشکوهی با حضور بر مزار آن شهید والا مقام در آسیابر شهرستان سیاهکل و نثار تاج گل یاد و خاطره آن شهیدوالا مقام را گرامی داشتند.

در این مراسم که با حضور بهرام آریا منش بخشدار دیلمان ،جمعی از مقامات محلی و مردم منطقه برگزار شد، ساسان کفایی با اشاره به وجوه مشترک وظایف محیط بانان و جنگل بانان در حفاظت از عرصه های طبیعی گفت: شهید پیروی در انجام وظیفه به ویژه حفظ و صیانت از عرصه های طبیعی و جنگل ها از جمله پرسنل موفق و متعهدی بود که خدمات ارزنده او برای همیشه در یادها خواهد ماند.
کفایی با تاکید بر اینکه شهید ناصر پیروی یک قهرمان ملی است گفت این شهید و سایر شهدای محیط زیست و منابع طبیعی ، نماد های بنیادین اخلاق خواهند بود و رفتار و منش آنها برای جنگل بانان ، محیط بانان و همه آنهاییکه در حفظ انفال عمومی برای نسل های آتی می کوشند الگویی جاودانه و در تاریخ ماندگار خواهد بود.
در ادامه این مراسم مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان همچنین با حضور در منزل شهید ناصر پیروی ضمن دیدار با همسر و فرزندان این شهید، با اهداء لوح سپاس از صبر و بردباری آنان تقدیر کرد.
این گزارش می افزاید: شهید مهندس ناصر پیروی رئیس اسبق منابع طبیعی ماسال در سال ٨۴ پس از سالها مبارزه قاطع با قاچاقچیان چوب و غارتگران جنگل و جلوگیری از تجاوز آنان به انفال الهی نهایتا توسط همان اشرار ربوده شد و به طرز مظلومانه ای به شهادت رسید.
روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان یاد و خاطره این شهید گرانقدر وتمامی شهدای محیط بان و همه کسانی که در راه پاسداری و حفاظت از انفال و سرمایه های طبیعی کشور شهید یا جانباز شده اند را گرامی می دارد.