در نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با معاونین و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بر افزایش همکاری ها با علوم پزشکی گیلان تاکید و قرارگاه نیز با وجود فراهم بودن شرایط، بر اجرای سریع پروژه های سلامت گیلان اعلام آمادگی کرد. به گزارش مهر گیلان ، نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه علوم […]

در نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با معاونین و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بر افزایش همکاری ها با علوم پزشکی گیلان تاکید و قرارگاه نیز با وجود فراهم بودن شرایط، بر اجرای سریع پروژه های سلامت گیلان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مهر گیلان ، نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مدیران فنی و معاونین اجرایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در بخش ابنیه بیمارستانی ، با محوریت آغاز فاز مطالعاتی، طراحی و احداث چندین طرح عمرانی بزرگ حوزه سلامت گیلان برگزار شد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست مشترک ضمن تشکر و قدردانی از زحمات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، اظهار کرد: با توجه به ضعف ها و مشکلاتی که در حوزه زیرساخت بخش درمان گیلان وجود دارد، استفاده از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به شدت احساس می شود.

وی با اشاره به وجود ضعف زیرساخت های درمانی در گیلان در ارائه خدمات به بیماران، افزود: ضعف زیرساختها و کمبود فضای درمانی در گیلان در بحران شیوع کرونا خود را نشان داد و از این رو باید تلاش کرد تا ابتدا زیرساخت های درمانی در گیلان تقویت شود

رئیس دانشگاه علوم پرشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان با بیان اینکه در کنترل کرونا و مهار نسبی آن، بسیاری از دستگاه ها از جمله سپاه و بسیج با راه اندازی بیمارستان های صحرایی به کمک کادر سلامت آمدند، گفت: پس از همکاری های سپاه از جمله سردار عبدالله پور با دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ایام کرونا، پیشنهاد شد تا همکاری این دانشگاه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به جهت تقویت زیرساخت های درمانی، بیشتر شود.

دکتر سالاری همچنین با برشمردن ضعف های عمده در زیر ساخت های درمان و ضرورت بازسازی و احداث ابنیه جدید از جمله در بیمارستان پورسینا و رازی، خاطرنشان کرد: در بیمارستان پورسینا و رازی، برخی از ابنیه، قدمتی بالای ۱۰۰ سال داشته و در عین حال دانشکده پزشکی سایت لاکان رشت بالای ۲۵ سال است که رها شده اما در تلاشیم از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برای از سرگیری احداث آنها استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از جلسه ای مشترک با وزیر بهداشت و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه در آینده نزدیک خبر داد که قرار است در خصوص احداث و طرح های توسعه مراکز درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصمیم گیری و در اجرای آنها تسریع شود.

امیر محمد نوری ، مدیر پروژه های بیمارستانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) نیز در این نشست مشترک با اشاره به ورود تازه این قرارگاه به مبحث بیمارستان سازی و تکمیل زیرساخت های درمانی در کشور، اظهار کرد: قبل از ورود رسمی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به پروژه های بیمارستانی، در حوزه طراحی پروژه های بیمارستانی مشکل داشتیم اما با تدبیر دکتر محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، موسسه برای طراحی پروژه های بیمارستانی ایجاد شده که بسیار مثمر ثمر بوده و توانسته ایم چندین بیمارستان بزرگ را در کشور احداث و به مرحله بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) تاکنون هر پروژه ای را که متقبل شده ، توان اجرایی دقیق و با سرعت آن را داشته، افزود: حداقل و حداکثر زمان احداث بیمارستان در کشور بین هفت تا ۴۰ سال بوده اما قرارگاه خاتم الانبیاء توانسته بیمارستان ها از جمله بیمارستان رازی در تهران را طی سه سال احداث و به بهره برداری برساند.

مدیر پروژه های بیمارستانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بر لزوم اولویت بندی طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشگی گیلان تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان طرح های احداث، توسعه و بهسازی بیمارستان ها را در دست اقدام دارد که باید با بررسی وضعیت بودجه، توان دانشگاه و فرصت باقی مانده طرح ها با اولویت در دستور کار قرار بگیرد.

نوری از اجرایی شدن سریع و نتیجه بخش طرح های احداث و توسعه زیرساخت های درمانی در گیلان خبر داد و گفت: طرح هایی که دانشگاه علوم پزشکی گیلان از قرارگاه خواسته با توجه به وجود زمین، نقدینگی تامین شده و ظرفیت های ملی متمرکز، پیش بینی می شود با دقت و سرعت بالایی آغاز و در زمانی معین به اتمام برسد.

احداث بخش اورژانس پورسینا در راستای تبدیل شدن به بیمارستان جنرال یکی از طرح های بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان است. در این طرح عام المنفعه اهدافی همچون تبدیل شدن مرکز آموزشی درمانی پورسینا به یک مرکز آموزشی و درمانی جنرال، احداث و ساماندهی بخش اورژانس مطابق با استانداردهای بیمارستان ایمن، بهبود روابط درون بخشی و میان بخشی، برطرف کردن کمبود بخش های بستری داخلی در جهت جنرال شدن و همچنین خدمات رسانی به بیماران تروما توسط هلی پد دنبال می شود.

اورژانس مرکز پورسینا در دو طبقه با زیر بنای ۳۸۰۰ متر مربع هم‌اکنون در دست مناقصه بوده و طبق پیش بینی ها ۳۲ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت و بهره برداری آن برآورد اولیه شده است.

برای مرکز جنرال پورسینا نیز هشت طبقه با زیربنای ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع پیش بینی شده که این پروژه نیز در دست مناقصه بوده و کارشناسان هزینه ای بالغ بر ۱۲۹ هزار میلیون تومان برای آن پیش‌بینی کرده‌اند.

تجدید بنای بیمارستان رازی با قابلیت استفاده از استعداد تجاری نیز از دیگر پروژه هایی است که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دست احداث دارد.

طرح تجدید بنای بیمارستان رازی در هشت طبقه با زیر بنای ۳۵ هزار متر مربع طراحی شده و مطابق پیش‌بینی و برآورد اولیه ۲۹۷ هزار میلیون تومان هزینه دربر خواهد داشت.

همچنین دانشکده پزشکی سایت لاکان با پنج طبقه و با زیربنای ۲۳ هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد احداث شده و برای نهایی شدن نیازمند ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان، و علاوه بر آن بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی نیز در سایت لاکان در ۹ طبقه با ۷۰ هزار مترمربع در دست طراحی بوده و پیش‌بینی برآورد هزینه آن ۶۸۰ هزار میلیون تومان است.

گفتنی است روز گذشته (چهارشنبه)، دکتر سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به همراه دکتر سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از طرح های احداث و توسعه بیمارستان های رازی، پورسینا و سایت لاکان بازدید کرده بودند.