شرکت گاز استان گیلان با گازرسانی به بیش از ۹۰ درصد صنایع استان، گام بلندی را در راستای رونق و جهش تولید برداشته است. به گزارش مهرگیلان – حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در حاشیه نشست مجمع سالیانه این شرکت که در سالن کنفرانس شهید رجایی ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، […]

شرکت گاز استان گیلان با گازرسانی به بیش از ۹۰ درصد صنایع استان، گام بلندی را در راستای رونق و جهش تولید برداشته است.

به گزارش مهرگیلان – حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در حاشیه نشست مجمع سالیانه این شرکت که در سالن کنفرانس شهید رجایی ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: سال گذشته ۵۳ صنعت از صنایع استان، با حجم جایگزینی ۲۵ هزار و ۹۸۰ مترمکعب در ساعت از گاز بهره‌مند شدند.

وی با بیان این که سال گذشته ۴۸ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند، افزود: در این بازه زمانی، ۱۸۴۳۰ مشترک شهری و ۱۷۰۷۲ مشترک روستایی جذب شدند که مجموع اشتراک‌پذیری صورت گرفته در سال گذشته، ۳۵ هزار و ۵۰۲ مشترک بوده است.

این مقام مسئول به میزان شبکه گذاری گاز در سطح استان اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸ در مجموع، بالغ بر ۴۳۸ کیلومتر شبکه گذاری گاز انجام شده که از این میزان، ۳۹۹ کیلومتر در مناطق روستایی و مابقی (۳۹ کیلومتر) در مناطق شهری انجام شده است.

اکبر همچنین در سخنان خود به میزان گاز مصرفی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۶ میلیارد و ۲۹۵ میلیون مترمکعب گاز در حوزه های مختلف در استان مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه با بیان این که در سال رونق تولید به طور میانگین ۷۸ درصد از اهداف شرکت محقق شده است، افزود: این میزان تحقق شامل ۹۰ درصد در حوزه گازرسانی به شهرها، ۶۳ درصد گازرسانی به روستاها، ۱۰۹ درصد گازرسانی به صنایع، ۸۹ درصد خرید کنترل و رگولاتور، ۸۹ درصد تحویل گاز (حجم گاز ) و ۲۹ درصد در بخش کنتورهای ارتقاء یافته است.

اکبر در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام ویژه شرکت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: انجام پروژه های سیستم اطلاعات مکانی (GIS) با پیشرفت ۵۱ درصدی، حضور در سومین دوره سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز و کسب تندیس بلورین برای دومین سال متوالی، گازرسانی به شهرستان زابل با ۹۱ کیلومتر خط تغذیه و پیشرفت ۸۰ درصدی و همچنین برنامه ریزی لازم جهت گازرسانی به فاز ۲ و ۳ زابل به عنوان شرکت معین، از اقدامات ویژه‌ای بود که از سوی شرکت گاز استان گیلان در سال گذشته صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین مانیتورینگ ایستگاه ها را از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد و گفت: برنامه ریزی لازم جهت مانیتورینگ همه ایستگاه‌های CGS و تمامی جایگاه‌های CNG انجام شده و در مرحله تنظیم قرارداد است، همچنین اقدامات لازم در ارتباط با مانیتورینگ ۲۰۰ ایستگاه صنایع انجام شده که در حال حاضر ۱۷۵ ایستگاه به اتمام رسیده و مابقی درحال انجام است.

این مقام مسئول در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی شرکت و کارهای انجام شده در این زمینه توضیح داد: لوله کشی گاز مدارس محروم روستایی، بازسازی مزار مطهر شهدا، احداث نمازخانه بین راهی، انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پروش، پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها و آموزش مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در مدارس استان، گوشه‌ای از فعالیت‌های شرکت گاز استان گیلان در جهت انجام مسئولیت‌های اجتماعی طی سال گذشته بوده است.

وی در پایان سخنان خود به برنامه های شرکت گاز استان گیلان در سال جهش تولید اشاره کرد و افزود: نصب ۱۶ هزار انشعاب شهری و روستایی، جذب ۳۵ هزار مشترک شهری و روستایی، نصب ۹۰ هزار عدد کنتورهای ارتقاء یافته، جایگزینی ۳۵ هزار مترمکعب در ساعت گاز طبیعی با سوخت‌های مایع و تحویل ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز به تمامی مشترکین در حوزه‌های مختلف مصرف، از برنامه و اهداف سال ۹۹ شرکت گاز استان گیلان است.