کتاب «رودخانه های کوچک چَپَر پُرد» با موضوع مستند نگاری زندگی شهیدان «میرجبار عزیزی» و «بهمن فاتحی» منتشر شد. به گزارش مهر گیلان ، کتاب «رودخانه های کوچک چَپَر پُرد» که مستند نگاری از زندگی شهیدان «میر جبار عزیزی» و «بهمن فاتحی» و از مجموعه آثار تاریخ شفاهی شهدای گیلانی دفاع مقدس است، به قلم «شهاب […]

کتاب «رودخانه های کوچک چَپَر پُرد» با موضوع مستند نگاری زندگی شهیدان «میرجبار عزیزی» و «بهمن فاتحی» منتشر شد.
به گزارش مهر گیلان ، کتاب «رودخانه های کوچک چَپَر پُرد» که مستند نگاری از زندگی شهیدان «میر جبار عزیزی» و «بهمن فاتحی» و از مجموعه آثار تاریخ شفاهی شهدای گیلانی دفاع مقدس است، به قلم «شهاب احمدپور» و در ۲۴۸ صفحه منتشر و به بازار عرضه شده است.
این کتاب که به گفته نگارنده آن حاصل ۷۰ ساعت مصاحبه با ۴۲ نفر از اعضای خانواده، دوستان، هم محلی ها، همرزمان و فرماندهان این دو شهید بزرگوار است و تلاش دارد تا با عبور از قالب های کلیشه ای و کسل کننده رایج و تکرار شونده در آثار مشابه، تصویری واقعی از دو شهید که دوست و همرزم بوده اند، ارائه دهد.
تصویری که جدای از جنبه های معنوی و روحانی شهیدان یاد شده، تلاش کرده مستندی از زندگی واقعی دو رفیق و هم محلی که مثل بسیاری از افراد در دوران کودکی شان بازیگوشی کرده اند، در نوجوانی به هر بهانه ای خندیده اند و جان دوستانشان را به لب رسانده اند و در نهایت در موج غریب جنگ، هنوز جوان نشده، تمام قد مَرد شده اند به خواننده ارائه دهد.
در این کتاب از آنچه که «بهمن» و «جبار» بوده اند گفته شده، از خودِ خودِ خودشان.
رودخانه های کوچک چَپَر پُرد:
گفت و گو و نگارش: شهاب احمدپور
ناشر: سوره مهر
شمارگان: هزار نسخه
نوبت چاپ: نخست ۱۳۹۵
تعداد صفحات: ۲۴۸ صفحه
“انتهای پیام”/مهر