رییس جمهور گفت : نیمی از جمعیت کشور طی ماه های اخیر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده اند ، از مردم می‌خواهیم همکاری‌ها را افزایش دهند تا از این شرایط عبور کنیم. به گزارش مهرگیلان -آقای حسن روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: در سال ۶۰ شش ماهه اول مردم مشکلات بسیار زیادی […]

رییس جمهور گفت : نیمی از جمعیت کشور طی ماه های اخیر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده اند ، از مردم می‌خواهیم همکاری‌ها را افزایش دهند تا از این شرایط عبور کنیم.

به گزارش مهرگیلان -آقای حسن روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: در سال ۶۰ شش ماهه اول مردم مشکلات بسیار زیادی روبه رو بودند از داستان هفتم تیر تا شهدای حزب جمهوری اسلامی تا شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر در هشتم شهریور ماه، تقریبا ماه‌های بسیار سختی را در سال ۶۰ علاوه بر توطئه تروریستی که منافقین و امثال آن‌ها در کشور داشته اند، سپری کرده ایم.

وی گفت: از ابتدای جنگ یعنی سال ۵۹ تا آخر آن زمان هر چند عملیات‌های متعددی انجام داده بودیم و موفقیت‌های نسبی هم به دست آورده بودیم، این مهمترین عملیات ما (عملیات شکست حصر آبادان) از آغاز جنگ تحمیلی بود یعنی یک سال از جنگ گذشته از پایان شهریور ۵۹ و وارد مهرماه شده ایم و پنجم مهرماه بسیار برای ما مهم بود و یک روحیه نشاط و امیدی را برای ما ایجاد کرد.
آقای روحانی با اشاره به آن دوران ادامه داد: غم و اندوه ما را برطرف کرد و قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشان داد و این که امام (ره) فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود و این فرمان امام (ره) عملیاتی شد.
رئیس جمهور افزود: عملیات بسیار مهمی در پنجم مهرماه آن دوران انجام شد، بسیار مهم بود از سپاه و ارتش تشکر می‌کنم از همان زمان لشکر خراسان هم به لشکر پیروز خراسان معروف شد سپاه خراسان نقش بسیار مهمی را داشت.
آقای روحانی با اشاره به این که تا امروز هفت ماه از مقابله با ویروس کرونا عبور کرده ایم، افزود: یعنی هفت ماه از پایان بهمن تا پایان شهریور گذشته است و وارد ماه هشتم شده ایم.
آقای رئیس جمهور ادامه داد: در طول هفت ماه گذشته می‌خواهم به کادر درمان، مدافعان سلامت و عزیزانی که فداکاری و ایثار کرده اند برای مقابله با ویروس کرونا و مردم بزرگوار ایران به خاطر همکاری و هماهنگی آن‌ها تبریک بگویم.
آقای روحانی گفت: برای هماهنگی مقابله با ویروس کرونا از جمله در مراسم عزاداری‌ها، مدرسه دانش آموزان، بازار و هر موردی دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کردند و استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش سفر را در این ایام داشتیم و البته ممکن است عده‌ای مراعات نکرده باشند، اما براساس آمار، آمار خوشحال ناکننده مشاهده می‌کنیم، می‌گویند ۴۸ درصد یا ۵۳ درصد شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند هرچند کم است و ما می‌خواهیم بالای ۹۰ درصد شاهد آمار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جانب مردم باشیم.
رئیس جمهور گفت: نیمی از جمعیت و بیش از نیمی از جمعیت همراه بودند و همکاری کردند، از مردم می‌خواهیم که این همکاری‌ها را افزایش دهند تا این که ما از این مراحل عبور کنیم.
آقای روحانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: این ویروس یک خطرناک، همه گیر و غافلگیر کننده‌ای بود، آغاز این بیماری که شروع شد در دی ماه سال گذشته و در دنیا کمتر فکر می‌کردند که همه گیر شود و اعلام نمی‌کردند در کشور چین، می‌گفتند در یک شهر یا یک استانی در این کشور مشکلی پیش آمده است، قرنطینه می‌شود و اصلاح و درمان خواهد شد و کسی این فکر را نمی‌کرد که این بیماری همه گیر شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: اخبار‌هایی که در دنیا بیان می‌شد درباره چین و ووهان و اقدامات آن‌ها برای جلوگیری و پیشگیری از این بیماری بود که به گوش می‌رسید.
انتقاد کنندگان از نحوه مقابله با ویروس کرونا، دچار سوء مدیریت شدند
آمریکا در برابر ملت ایران زانو خواهد زد
هر کسی می‌خواهد نفرین کند آدرسش کاخ سفید است
تشدید نظارت و مقررات برای استفاده از ماسک در تهران بزرگ/ منبع صداو سیما