فرماندار رشت از رشد ۶۶ درصدی ظرفیت دریافت زباله کارخانه کودآلی لاکان در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش مهر گیلان؛ مهندس علی فتح اللهی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند با بیان اینکه صراحتا از مردم سراوان بابت تحمل مشکلات سایت زباله سراون قدردانی و عذرخواهی می کنم، افزود:  بحث زباله و پسماند همواره به […]

فرماندار رشت از رشد ۶۶ درصدی ظرفیت دریافت زباله کارخانه کودآلی لاکان در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش مهر گیلان؛ مهندس علی فتح اللهی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند با بیان اینکه صراحتا از مردم سراوان بابت تحمل مشکلات سایت زباله سراون قدردانی و عذرخواهی می کنم، افزود:  بحث زباله و پسماند همواره به عنوان یکی از دغدغه های مهم شهرستان پیگیری شده است و در راستای حل مشکلات جلسات متعددی برگزار گردید، همچنین نمایندگان شهرستان نیز در این زمینه حساس و مجدانه پیگیر هستند.
وی با تاکید بر اینکه برای حل اساسی مشکلات باید تا آنجا که می توانیم تولید زباله در سطح شهرستان کاهش  یابد، افزود: در این راستا آگاهی بخشی عمومی و فرهنگ سازی در شهرها و روستاها بسیار حیاتی است.
فرماندار رشت، اجرای طرح روستای بدون زباله در این شهرستان الگویی موفق در این زمینه ارزیابی کرد و گفت: اگر نتوانیم همراهی مردم را در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا داشته باشیم، مشکلات پسماند تداوم می یابد.
مهندس فتح اللهی با اشاره به افزایش ظرفیت کارخانه  کود آلی لاکان از ۳۰۰تن زباله به ۵۰۰ تن، اظهار داشت: اگر مطابق با برنامه ریزی های درازمدت ظرفیت این کارخانه به ۱۰۰۰تن زباله در روز افزایش یابد، ورودی زباله سراوان به صورت کامل مدیریت خواهد شد.
وی توجه جدی به نظرات کارشناسی شده و تصمیم گیری بر اساس آن را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مسئولان باید دقت کنند اعتماد مردم به آنان متزلزل نشود.