وزیر کشور: رسانه‌ها مقابله با بیماری کرونا را اولویت اول بدانند و مردم هم با جدیت و دقت کامل همکاری کنند. به گزارش مهر گیلان، آقای عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه نشست استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی افزود: این هفته سومین جلسه است که در قالب قرارگاه داریم و قرار است دوستان وزارت […]

وزیر کشور: رسانه‌ها مقابله با بیماری کرونا را اولویت اول بدانند و مردم هم با جدیت و دقت کامل همکاری کنند.

به گزارش مهر گیلان، آقای عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه نشست استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی افزود: این هفته سومین جلسه است که در قالب قرارگاه داریم و قرار است دوستان وزارت بهداشت حوزه غربالگری و تشخیص را وسیع‌تر کنند و ان شاء الله با بسیج عمومی امکانات و استفاده از نیروی انسانی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف و تجهیز امکانات و منابعی که دولت اختصاص می‌دهد، این گام‌ها با موفقیت با شتاب بیشتری برداشته شود.

وزیر کشور گفت: مردم نیز از ما انتظار دارند که این کار با مدیریت جدی‌تر و سریع‌تر انجام شود و خواهش من از رسانه‌ها این است که این موضوع را اولویت اول بدانند یعنی ما دیگر مهمتر از این نداریم، وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند در بین سلامت و امنیت معیشت اقتصادی، این موضوع مهمتر است، اهمیت ان را نشان می‌دهد.

وی گفت: انتظار ما این است که رسانه‌ها آن را اولویت اول قرار دهند، جان مردم برای ما عزیز مهم است و ما باید در همگرایی و در همکاری و اقناع سازی مردم تلاش بیشتری کنیم، الحمدلله تاکنون نیز تلاش خوب بوده، اما در این مقطع که قرار است تلاش بیشتری شود نیاز به همکاری بیشتر مردم داریم همکاری در قالب مشارکت است.

وزیر کشور تصریح کرد: مشارکت مردم نیز این است که خود مراقبتی کنند و مراقب خودشان باشند، حفاظت از جان خودشان و خانواده خودشان را مهم بدانند و گام دوم دیگر مراقبتی یعنی رعایت فاصله اجتماعی است، شیوه نامه‌ها را رعایت کنند و بعد نیز مراقبت‌های آسیب اجتماعی است که همه را به همکاری دعوت می‌کنیم.
افزایش وسعت حوزه غربالگری و تشخیص کرونا

وزیر کشور: نویدی که در دو تا سه روز آینده به ملت ایران می‌دهیم؛ وسعت حوزه غربالگری و تشخیص در برابر ویروس کروناست./ خبرگزاری صداو سیما