معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان یکپارچه سازی اطلاعات برای تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از بیماران خاص را امری ضروری خواند و گفت: توجه به موضوع یادشده، می تواند در ارائه خدمات بهتر به این بیماران ، موثر باشد. به گزارش مهرگیلان؛ محمود قاسم نژاد در جلسه کمیته حمایت از بیماران خاص استان با […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان یکپارچه سازی اطلاعات برای تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از بیماران خاص را امری ضروری خواند و گفت: توجه به موضوع یادشده، می تواند در ارائه خدمات بهتر به این بیماران ، موثر باشد.

به گزارش مهرگیلان؛ محمود قاسم نژاد در جلسه کمیته حمایت از بیماران خاص استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی جامعه پزشکی و پرستاری گیلان طی ماه های اخیر و شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: همانگونه که با تلاش و کوشش جمعی می توان بر بیماری های ویروسی غلبه کرد ؛ به یقین در جهت جلوگیری از بیماری های غیرواگیر همچون بیماری های صعب العلاج نیز می توان اقدامات کارآمدی را به انجام رساند.
وی با تاکید بر لزوم توجه به مبحث پیشگیری بعنوان عامل اساسی در گسترش روزافزون بیماری های مختلف تصریح کرد: لازم است دستگاه های اجرایی استان به مقوله تغییر سبک زندگی در پیشگیری از بروز بیماری های صعب العلاج توجه کنند و با تدوین برنامه های منسجم در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی ، سلامت و… در جهت تحقق این مهم گام بردارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان یکپارچه سازی اطلاعات برای تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از بیماران خاص را امری ضروری خواند و گفت: توجه به این امر می تواند در ارائه خدمات بهتر به بیماران خاص استان موثر باشد.
قاسم نژاد به نقش تشکل های مردم نهاد به ویژه مجمع خیرین سلامت استان در حمایت از بیماران صعب العلاج اشاره و بیان کرد: لازم است مجمع خیرین استان زمینه جذب خیران و بهره مندی از ظرفیت آنان در این حوزه را فراهم کنند و در پیشگیری، درمان و اقدامات حمایتی – اجتماعی از بیمار و خانواده او نقش آفرین باشند.
وی از رسانه های خبری ، فعالان اجتماعی و گروه های مرجع خواست در جهت افزایش آگاهی‌های عمومی برای حمایت از بیماران خاص بیش از پیش تلاش کنند.