وزیر بهداشت: تامین واکسن کرونا را از سه مسیر دنبال می‌کنیم که خرید ۱۷ میلیون دز از مراجع مورد تایید در خارج و همچنین تولید واکسن کرونا در داخل از جمله آنهاست و بزودی دو شرکت ایرانی کار آزمایش انسانی واکسن را آغاز می‌کنند. به گزارش مهرگیلان به نقل ازخبرنگار سلامت گروه علمی فرهنگی هنری […]

وزیر بهداشت: تامین واکسن کرونا را از سه مسیر دنبال می‌کنیم که خرید ۱۷ میلیون دز از مراجع مورد تایید در خارج و همچنین تولید واکسن کرونا در داخل از جمله آنهاست و بزودی دو شرکت ایرانی کار آزمایش انسانی واکسن را آغاز می‌کنند.

به گزارش مهرگیلان به نقل ازخبرنگار سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما ، آقای دکتر سعید نمکی پس از جلسه کمیته واکسن در جمع خبرنگاران ، افزود: در کمیته واکسن به کمک محققان داخلی که حضور دارند موضوع واکسن را دنبال کردیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از سه مسیر تهیه و تامین واکسن را دنبال می کنیم ، افزود: اول بحث خرید واکسن از منابعی است که از طرف سازمان بهداشت جهانی تایید شده اند که ۱۷ میلیون دز از چهار منبع خریداری خواهیم کرد.

دکتر نمکی افزود: حالت دوم بحث قرارداد مشترک با سایر کشورهاست که در این مسیر با دو الی سه کشور به نتایج خوبی رسیده ایم و سومین حالت، موضوع تولید واکسن کرونا در داخل کشور است که بزودی برای دو مورد از شرکت های تحقیقاتی ، اجازه آزمایش مرحله انسانی برای آن ها صادر خواهد شد. a