محققان می گویند ویتامین D می تواند روند پیری را به تاخیر انداخته و از ابتلا به بیماری پیشگیری کند. به گزارش مهر گیلان ، انسان ها عمدتا ویتامین D بدن شان را از نور خورشید دریافت می کنند. زمانیکه پوست در مقابل اشعه ماورابنفش قرار می گیرد بدن ویتامین D تولید می کند. این […]

محققان می گویند ویتامین D می تواند روند پیری را به تاخیر انداخته و از ابتلا به بیماری پیشگیری کند.

2255767به گزارش مهر گیلان ، انسان ها عمدتا ویتامین D بدن شان را از نور خورشید دریافت می کنند. زمانیکه پوست در مقابل اشعه ماورابنفش قرار می گیرد بدن ویتامین D تولید می کند. این ویتامین برای افزایش جذب کلسیم استفاده شده و به رشد سلول ها و استخوان ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن منجر می شود.

این باور وجود دارد که ویتامین D نقش مهمی در بسیاری از بیماری ها هم دارد؛ افراد دچار کمبود این ویتامین ممکن است مبتلا به دیابت، بیماری قلبی-عروقی یا حتی سرطان شوند. تحقیق نشان می دهد این ویتامین موجب کاهش علائم منفی سلامت روان می شود که از آن جمله می توان به افسردگی، اضطراب و زوال عقل یا دمانس اشاره کرد.

با افزایش سن و پیرشدن بدن، پروتئین ها قادر به حفظ شکل و عملکردشان نیستند و گاهی اوقات می توانند منجر به بروز بیماری های مرتبط با افزایش سن نظیر آلزایمر، پارکینسون، دیابت و بیماری قلبی می شود چراکه پروتئین های سمی در بدن تجمع می یابند.

محققان با مطالعه بر روی کرم ها دریافتند ویتامین D مانع از تجمع پروتئین های سمی شده و در نتیجه بر طول عمر تاثیر می گذارد بطوریکه ویتامین D در کرم ها موجب شد طول عمرشان حدودا سه برابر شود.

گوردون لایتگو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «از آنجائیکه تصور می شود فرایند پیری در بین کرم ها و پستانداران مشابه است تاثیر ویتامین D بر بدن انسان ها هم همان نتیجه را خواهد داشت.»/انتهای پیام