رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین یک دستگاه آنژیوگرافی محیطی به مرکز دانشگاهی پورسینا رشت با ابلاغ سازمان برنامه‌وبودجه از محل تخصیص یک میلیارد یوریی صندوق ذخیره ارزی با موافقت رهبر معظم انقلاب خبر داد. به گزارش مهرگیلان، دکترارسلان سالاری، امروز در جمع خبرنگاران از تخصیص منابع لازم […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین یک دستگاه آنژیوگرافی محیطی به مرکز دانشگاهی پورسینا رشت با ابلاغ سازمان برنامه‌وبودجه از محل تخصیص یک میلیارد یوریی صندوق ذخیره ارزی با موافقت رهبر معظم انقلاب خبر داد.

به گزارش مهرگیلان، دکترارسلان سالاری، امروز در جمع خبرنگاران از تخصیص منابع لازم به جهت تأمین یک دستگاه آنژیوگرافی محیطی برای مرکز دانشگاهی پورسینا رشت خبر داد و اظهار کرد: سازمان برنامه‌وبودجه کشور، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید این دستگاه را به دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه اعتبار تخصیص‌یافته برای خرید دستگاه آنژیوگرافی محیطی از محل منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه‌یافته تامین شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نیمه فروردین امسال با برداشت یک میلیارد یورو اعتبار از صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت بیماری کرونا موافقت کرده و آن را در اختیار سازمان برنامه‌وبودجه قرار داده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از درایت و اقدام پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در موافقت با برداشت منابع از صندوق ذخیره ارزی، گفت: حوزه سلامت استان گیلان به‌ویژه در بخش درمان، به‌شدت نیازمند تجهیز و نوسازی است، ازاین‌رو تخصیص اعتبارات برای تجهیز و توسعه بخش درمان در این استان، اقدامی ارزشمند و شایسته تقدیر است.

دکتر سالاری با بیان اینکه مرکز دانشگاهی پورسینا رشت به‌شدت نیازمند یک دستگاه آنژیوگرافی محیطی بود، گفت: این دستگاه برای تشخیص و درمان بیمارانی که عروق محیطی، جلدی قلب و مغزشان نیاز به آنژیوپلاستی دارد، به کار می رود و از اساسی‌ترین لازمه‌های حوزه پزشکی در طب نوین است.

وی با تأکید بر اینکه باید تمام امکانات لازم جهت ارائه خدمات مطلوب درمانی به مردم در بیمارستان‌ها مستقر شود، خاطرنشان کرد: تمام سعی خود را برای توسعه بخش‌های درمانی در بیمارستان‌ها نظیر افزایش تخت‌های درمانی، تخت‌های ICU، CT اسکن‌ها، سونوگرافی، تأمین و توزیع یک‌باره  850 قلم انواع تجهیزات پزشکی و همچنین توسعه امکانات زیربنایی و زیرساختی در بخش بهداشت و درمان به کار‌گرفته و در این مسیر همچنان در تلاش هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به قدمت بالای بیمارستان‌های شهر رشت ازجمله مرکز آموزشی درمانی پورسینا، افزود: این بیمارستان قدمتی حدود یکصد ساله دارد و ابنیه آن نیازمند نوسازی است.

دکتر سالاری با بیان اینکه پیگیری‌های تمام‌وقت جهت احداث بیمارستان و اورژانس جنرال در مرکز آموزشی درمانی پورسینا در دستور کار قرارگرفته، گفت: این مرکز با تأمین اعتبار از املاک مازاد و محل اعتبارات ملی به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه، تجدید بنا و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.