مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به آغاز فعالیت های فرهنگی و هنری در رشت با تغییر وضعیت کرونایی این شهرستان، گفت: رعایت دستور العمل ها الزامی است. به گزارش مهر گیلان -فیروز فاضلی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا سبب تعطیلی حدوداً یک ساله فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور و استان گیلان شده […]

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به آغاز فعالیت های فرهنگی و هنری در رشت با تغییر وضعیت کرونایی این شهرستان، گفت: رعایت دستور العمل ها الزامی است.

به گزارش مهر گیلان -فیروز فاضلی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا سبب تعطیلی حدوداً یک ساله فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور و استان گیلان شده است، اظهار کرد: متأسفانه این تعطیلی‌ها خسارت مالی بسیاری به فعالیت این حوزه وارده کرده است.

وی به تلاش‌های صورت گرفته برای جلب حمایت و پرداخت تسهیلات کرونایی به فعالان فرهنگی و هنری در استان گیلان اشاره کرد و گفت: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته اما هنوز فعالان این حوزه نتوانسته اند فعالیت خود را همانند سایر کسب و کارها شروع کنند.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه در طول حدوداً یک سال گذشته بسیاری از کسب و کارها با تدوین شیوه نامه به فعالیت‌های خود بازگشتند، افزود: فعالان فرهنگی و هنری شاید از محدود کسب و کارهایی بوده اند که از ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالیت آنها به صورت کامل محدود و یا تعطیل شده است.

وی به تعطیلی بسیاری از رخدادهای مهم فرهنگی و هنری در استان گیلان به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره و اضافه کرد: امسال به واسطه شیوع همین ویروس نمایشگاه کتاب گیلان و بسیاری از جشنواره‌های هنری برگزار نشد.

فاضلی با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی در شهر رشت بعد از حدود سه ماه از اعمال محدودیت‌های کرونایی و ترددی، گفت: با توجه به زرد شدن وضعیت کرونا در شهرستان رشت فعالان فرهنگی و هنری می‌توانند فعالیت خود را در قالب شیوه نامه‌های از پیش تعیین شده در این زمینه آغاز کنند.

وی با تأکید بر اینکه صاحبان واحدهای فرهنگی و هنری و همچنین فعالان این عرصه باید تمام دستور العمل های بهداشتی و شیوه نامه‌های را رعایت کنند، افزود: تداوم و استمرار فعالیت فعالان این دو حوزه منوط به رعایت دستور العمل ها و شیوه نامه‌های بهداشتی است./مهر / گیلان