استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان کیفیت‌بخشی به آموزش را با طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان دست‌یافتنی دانست و با تأکید بر لزوم انجام برنامه ریزی برای ارتقاء سطح آموزش در مدارس ابتدایی گفت: در راستای آموزش بهینه بازماندگان از تحصیل در مناطق روستایی و شناسایی آنان، از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاری […]

استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان کیفیت‌بخشی به آموزش را با طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان دست‌یافتنی دانست و با تأکید بر لزوم انجام برنامه ریزی برای ارتقاء سطح آموزش در مدارس ابتدایی گفت: در راستای آموزش بهینه بازماندگان از تحصیل در مناطق روستایی و شناسایی آنان، از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاری ها بهره‌گیری شود.

به گزارش مهرگیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تبریک سالروز ولادت اسوه‌ی اندیشمندان و امام دانش‌دوستان حضرت علی(ع) اظهار کرد: یکی از مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های نظام و دولت جمهوری اسلامی، برقراری عدالت اجتماعی است که در راستای تحقق آن، وظیفه و هدف راهبردی عدالت آموزشی برای آموزش و پرورش تعریف شده است.

وی با یادآوری ضرورت توجه به سند تحول بنیادین به عنوان یک سند بالادستی که چشم‌انداز توسعه بخش آموزش و پرورش و تحقق اهداف را به دنبال دارد، گفت: ارتقاء کیفیت آموزشی معمولاً در شاخص ارزشیابی معدل سال‌های پایانی دوره متوسطه دوم، کنکور سراسری و کسب رتبه های زیر هزار و دو رقمی نمایان می‌شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان تلاش برای ارتقاء بیشتر جایگاه دانش آموزان گیلانی در کنکور سراسری را مورد تأکید قرار داد و افزود: عدالت آموزشی با کیفیت بخشی حوزه آموزش خصوصاً در مناطق کمتر توسعه یافته، تأمین امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و اقدامات هدفمندی همچون طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان دست‌یافتنی است.

وی بر ضرورت اهتمام جدی به تمرکز بر مزیت رقابت نسبی تأکید و اضافه کرد: توجه بیشتر به ارتقاء سطح آموزش در مدارس ابتدایی برای سال‌های آتی بسیار اثربخش است.

استاندار گیلان بر لزوم برنامه‌ریزی مدون نسبت به مدارس مستعد تأکید کرد و افزود: در راستای آموزش بهینه بازماندگان از تحصیل در مناطق روستایی و شناسایی آنان از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاری ها بهره‌گیری شود.

وی معلمان را به عنوان راهبران توسعه علم و دانش و تربیت نیروی انسانی جامعه، شایسته تکریم دانست و اظهار کرد: در اعتلای فرهنگ عمومی تکریم و تجلیل از مقام والای معلمان در جامعه؛ باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز صدا و سیما با تولید محتواهای مرتبط استفاده شود.

دکتر زارع ادامه داد: فرمانداران و بخشداران در جلسات شوراهای آموزش و پرورش شهرستان و بخش، برنامه جلوه‌های ویژه تجلیل از معلمان متناسب با زیست بوم جامعه تدوین کنند.

در این جلسه گزارش تحلیل نتایج کنکور سراسری سال ۹۹، گزارش جذب و بررسی کودکان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری و گزارش میزان حضور دانش آموزان پایه اول و دوم دبستان در مناطق با وضعیت آبی ارائه شد.