رئیس جمهور گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره رعایت اخلاق و ادب اسلامی باید مورد توجه ما قرار گیرد و تا پایان عمر آویزه گوش باشد. به گزارش مهر گیلان- آقای روحانی در سخنانش در جلسه هیئت دولت با اشاره به اصل ۱۱۳ قانون اساسی تاکید کرد: رئیس جمهور مسئول اجرای قانون است نه ناظر […]

رئیس جمهور گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره رعایت اخلاق و ادب اسلامی باید مورد توجه ما قرار گیرد و تا پایان عمر آویزه گوش باشد.

به گزارش مهر گیلان- آقای روحانی در سخنانش در جلسه هیئت دولت با اشاره به اصل ۱۱۳ قانون اساسی تاکید کرد: رئیس جمهور مسئول اجرای قانون است نه ناظر و بالاتر از نظارت موضوع مسئولیت اجرای قانون اساسی است.
رئیس جمهور با بیان این که اصل ۵۷ قانون اساسی تصریح می‌کند هیچ قوه‌ای نباید در امور قوه دیگر دخالت کند افزود: این به آن معنی است که سه قوه استقلال دارند و نباید در امور یکدیگر مداخله کنند و باید به معنی استقلال توجه کنیم، همچنین در پایان همین اصل به استقلال تصریح می‌کند.
وی به اصل ۶۰ قانون اساسی نیز اشاره کرد و گفت: این اصل جز مواردی که برعهده مقام معظم رهبری است و آن‌ها را استثناء می‌کند، می‌گوید کل اجرا در کشور به غیر از این استثناء برعهده رئیس جمهور و وزراء است، افرادی که بار اجرا بر دوش آنهاست، رئیس جمهور و وزراء هستند.
رئیس جمهور افزود: ما نباید این قانون اساسی را به تعطیلی بکشانیم و بگذاریم تخریب شود این که به فردی به نام حسن روحانی توهین می‌شود مهم نیست، اما عنوان رئیس جمهور را کسی حق ندارد تخریب کند.
آقای روحانی تاکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و می‌خواهیم مردم مشارکت حداکثری داشته باشند، آیا این گونه مشارکت حداکثری داشته باشند؟ بیایند چکار کنند؟ رئیس جمهوری را انتخاب کنند و آن فرد از فردای انتخابش به عنوان تابلو و سیبل همه تیر‌های زهرآگین، فحاشی و تهمت قرار بگیرد؟ برای چه مردم این کار را بکنند؟ مگر آن‌ها بیکارند به پای صندوق‌های رای بروند؟
وی با بیان اینکه من می‌ترسم که در پشت پرده دستی باشد که بخواهند مردم را مایوس کنند گفت: شاید بخواهند به مردم بگویند کجا می‌خواهید بروید؟ چه می‌خواهید بکنید؟ اراده دست ماست و نه شما مردم و شما مردم کاره‌ای نیستید، نگذارید این فکر پشت پرده توسعه یابد.

آقای روحانی تصریح کرد: افرادی که به واسطه مردم انتخاب می‌شوند و کسانی که به وسیله انتصاب و بر مبنای قانون انتخاب می‌شوند، دارای جایگاه و احترام خودشان هستند در این شرایط حساس حواسمان را جمع کنیم.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: گاهی تیر‌هایی را که به ما اصابت می‌کند نمی‌بینیم، ولی سوزش آن را احساس می‌کنیم، تیر‌هایی که از روبه رو از سوی دشمن می‌آید سوزش سینه ما بر اثر آنهاست، اما تیر‌هایی را که از پشت سر به ما وارد می‌کنند تیر‌هایی است که از پشت جبهه وارد می‌شود.
آقای روحانی یادآور شد: انگار فراموش کرده ایم در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و تروریسم اقتصادی همچنان ادامه دارد، مواردی مانند کرونا و تحریم، از دوطرف برای ما مشکلاتی ایجاد کرده است و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را فراموش می‌کنیم.
رئیس جمهور افزود: چند بار باید مقام معظم رهبری تاکید بر رعایت احترام و اخلاق داشته باشند که ادب اسلامی را مراعات کنید؟ ایشان باید چند بار این موارد را یادآوری کنند؟ چند بار در هفته و چند بار در روز باید این نکات را توصیه کنند؟ چرا گوش نمی‌کنیم؟ زمانی که مقام معظم رهبری بر نکته‌ای تاکید می‌کنند باید تا آخر عمر آویزه گوشمان باشد و آن را اجرا و عمل کنیم و نگذاریم مردم ما مایوس شوند./صدا و سیما