نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت پوشش صددرصدی جامعه هدف بهزیستی استان و ارائه خدمات مورد نیاز به همه نیازمندان بویژه در مناطق کوهستانی و روستایی تأکید کرد و گفت که گیلان از فعال‌ترین استان‌ها در اجرای طرح مرکز مثبت زندگی است.به گزارش مهر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (دوشنبه) در پنجاه و […]

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت پوشش صددرصدی جامعه هدف بهزیستی استان و ارائه خدمات مورد نیاز به همه نیازمندان بویژه در مناطق کوهستانی و روستایی تأکید کرد و گفت که گیلان از فعال‌ترین استان‌ها در اجرای طرح مرکز مثبت زندگی است.
به گزارش مهر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (دوشنبه) در پنجاه و پنجمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و در مراسم افتتاح مراکز مثبت زندگی از طریق ارتباط تصویری با رئیس جمهوری؛ بر ضرورت بهره‌گیری بیشتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارائه خدمات به مردم تأکید و اظهار کرد: باتوجه به جمعیت ذی‌نفعان سازمان بهزیستی در کشور و استان افتتاح این مراکز در تسهیل و تسریع خدمات رسانی به جامعه هدف و کاهش هزینه‌ها موثر است.
وی فربه بودن دولت، سازمان‌ها و تعدد نیروهای انسانی برای انجام خدمات را یکی از آسیب های موجود در بخش اداری دانست و بیان داشت: کاهش تصدی گری، توجه به سیاست‌گذاری، تدوین برنامه‌های راهبردی و نظارت، از مولفه‌های مهم در چابک سازی دولت‌هاست.
نماینده عالی دولت در گیلان ادامه‌ داد: سازمان بهزیستی به واسطه تعدد وظایف در حوزه‌های اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها، ارائه خدمات به جامعه هدف به ویژه معلولان و موضوع مورد توجه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری درخصوص اقدامات پیشگیری از اعتیاد، درمان، بازتوانی و اشتغال آن‌ها و نیز زنان سرپرست خانوار، بستری برای ارائه بهتر خدمات مورد انتظار بود.
وی ایجاد مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی را از اقدامات راهبردی و موثر میان مدت و بلندمدت دولت عنوان و خاطرنشان کرد: این اقدام در ادامه توسعه و گسترش دولت الکترونیک در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ثمر نشسته است.
استاندار گیلان گفت: اگرچه کرونا تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان کشورمان و جامعه جهانی است؛ اما ضرورت استفاده بیشتر از دولت الکترونیک در جهت پیشگیری از ترددها و حضور در اماکن‌ اداری و شکل گیری اجتماعات را نمایان‌تر کرد.
وی با اشاره به اینکه گیلان با ایجاد ۸۱ مرکز مثبت زندگی از فعال‌ترین استان‌ها در اجرای این طرح محسوب می‌شود، ابراز امیدواری کرد که با استفاده از تحصیلکردگان مرتبط با این موضوع به ازای هر ۱۵۰ نفر یک مددکار، رسیدگی و نظارت به امور مخاطبان بهزیستی تسریع شود.
دکتر زارع ادامه داد: باتوجه به حضور جامعه هدف سازمان بهزیستی در جغرافیای کشور و استان انتظار می‌رود که افراد در مناطق کوهستانی و روستایی نیز خدمات موردنیاز را دریافت کنند و پوشش استان صد درصدی شود.
وی به افزایش ارائه خدمات بهزیستی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز اشاره کرد و گفت: رضایتمندی مددجویان و افراد تحت پوشش این مجموعه نشان از فرهنگ بالای قدرشناسی مردم از خدمتگزاران است و بر جلب رضایت مردم ، حفظ کرامت انسانی معلولان و ذینفعان سازمان بهزیستی با سعه صدر و خویشتنداری تأکید دارم.