جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان از هموطنان خواست سفر به این استان را به زمان دیگری موکول کنند، گفت: رعایت دستور العمل ضروری است. به گزارش مهرگیلان ، محمود قاسم نژاد شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک سال از شیوع و ورود بیماری کرونا به کشور می‌گذرد، اظهار کرد: […]

جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان از هموطنان خواست سفر به این استان را به زمان دیگری موکول کنند، گفت: رعایت دستور العمل ضروری است.

به گزارش مهرگیلان ، محمود قاسم نژاد شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک سال از شیوع و ورود بیماری کرونا به کشور می‌گذرد، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر شاهد جهش جدید این ویروس در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات این ویروس جهش یافته در اکثر مناطق استان کشور مشاهده شده است، افزود: به همین دلیل نیاز است در ایام پیش رو رعایت فاصله، حفظ بهداشت فردی و اجتماعی و ضدعفونی کردن دست‌ها با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان باید دورهمی ها و رفت و آمد در ایام نوروز را تعطیل و به زمانی بعد از کرونا موکول کنند، گفت: رعایت این نکته مهم که یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال و انتشار کرونا در استان گیلان است به حفظ جان خود و خانواده کمک می‌کند.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب و همچنین مسئولان ارشد کشور در عدم سفر در ایام نوروز اشاره کرد و از همه هموطنان خواست تا در ایام عید به استان گیلان سفر نکنند.

قاسم نژاد با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا در ایام نوروز به هیچ سفری به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی انجام نخواهد شد، گفت: سفر به شهرهای سفید و آبی و زرد نیز با رعایت ۱۰۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی میسر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم هموطنان سفرها را به زمان بهتری موکول کنند، تأکید کرد: در حال حاضر استان گیلان شرایط خوبی دارد لذا هموطنان می‌توانند با عدم سفر به این استان و شهروندان با رعایت جدی دستور العمل ها سبب استمرار این روند و کنترل و کاهش بیماری کرونا در گیلان شوند./ منبع مهر / گیلان