استاندار گیلان با قدردانی از تلاش های نیروی انتظامی از جمله در اجرای تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و نیز ایام تعطیلات نوروزی، بر ضرورت تحکیم و تقویت همبستگی و پیوستگی بین مردم و پلیس تأکید کرد و گفت: همدلی در انجام وظایف سازمانی، موجب امیدافزایی در جامعه است. به گزارش مهرگیلان؛ […]

استاندار گیلان با قدردانی از تلاش های نیروی انتظامی از جمله در اجرای تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و نیز ایام تعطیلات نوروزی، بر ضرورت تحکیم و تقویت همبستگی و پیوستگی بین مردم و پلیس تأکید کرد و گفت: همدلی در انجام وظایف سازمانی، موجب امیدافزایی در جامعه است.

به گزارش مهرگیلان؛ دکتر ارسلان زارعدر دیدار فرمانده، معاونان و رئیسان پلیس‌های تخصصی نیروی انتظامی گیلان، با قدردانی از تلاشگران ناجا به‌سبب کوشش‌های بی شائبه، اثربخش و گسترده شبانه روزی بویژه در ایام تعطیلات نوروزی برای خدمت به مردم، تأکین امنیت استان و آسایش هم وطنان اظهار داشت: حجم گسترده ترددهای مسافران و گردشگران با کمترین حوادث به واسطه حضور موثر پلیس راه و راهور بوده است.

رئیس شورای تأمین استان به تدوین اطلس امنیتی و بهبود شاخص‌های امنیتی و اجتماعی گیلان در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ماقبل با همراهی اعضای شورای تأمین و مردم اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه برتر و شایسته گیلان در مقایسه با دیگر استان‌ها توفیقات به دست آمده را ملموس تر می کند چراکه حاصل همدلی و انسجام در مأموریت ها بوده و مایه امید برای جامعه است.

نماینده عالی دولت در گیلان، وجود خلوص نیت در انجام امور را گامی موثر در کسب موفقیت عنوان و اعتماد عمومی را بزرگترین سرمایه دانست و افزود: با توجه به ارتباط مستقیم ناجا با مردم، بخشی از سرمایه اجتماعی در اختیار نیروی انتظامی است و حجم بالای تماس با شهروندان، گواه این مدعاست.

وی به نقش آفرینی نیروی انتظامی در موضوعات مختلف باتوجه به گستردگی وظایف و تنوع مأموریت ها اشاره و اضافه کرد: ورودی پرونده های حقوقی و کیفری به محاکم در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ ، کمتر شده که بخشی از آن حاصل انجام اقدامات ایجابی و پیشگیرانه پلیس در کنار اقدامات سلبی است.

استاندار گیلان ادامه داد: به هر اندازه بتوانیم در جهت تحکیم همبستگی و پیوستگی بین مردم و نیروی انتظامی اهتمام ورزیم؛ در جلب مشارکت آنان، کسب رضایتمندی و افزایش نظم و سرمایه اجتماعی موفق‌تر خواهیم بود.

وی ایجاد نظم در جامعه را یکی از مهمترین وظایف ناجا ذکر و برخورداری از مبنای قانونی در جهت پذیرش اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: دقت در رفتار و گفتار توسط عوامل پلیس منجر به افزایش رضایتمندی جامعه می شود.

دکتر زارع گفت: نیروی انتظامی در تلقی عمومی، بخش بزرگی از حاکمیت و نظام محسوب می شود و بر این مبنا مردم با مشاهده برخورد، تعامل، اقتدار، اخلاق و مهارت حرفه‌ای نیروی انتظامی؛ به قضاوت می نشینند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب طی سال‌های اخیر متناسب با سیاست های اقتصاد مقاومتی، شعارهایی حول محور موضوعات اقتصادی را به‌عنوان نقشه راه هر سال تعیین و ابلاغ می کنند، افزود: معتقدم ناجا با نقش‌آفرینی در حوزه‌های مرتبط با اقتصاد، تولید و امنیت ملی متناسب با ظرفیت های قانونی، می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت در توسعه اقتصادی باشد.

وی به نقش آفرینی موثر حوزه معاونت اقتصادی نیروی انتظامی و مرزبانی استان در تحقق هدفگذاری صادرات غیرنفتی گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: با حضور موثر نیروهای مستقر در مرزهای استان حتی در لحظه تحویل سال نیز، وقفه ای در انجام فرآیند صادرات صورت نگرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و امنیت موتور توسعه جامعه محسوب می‌شوند، اظهار داشت: برقراری امنیت لازم توسط ناجا در سطح جامعه، به توسعه سرمایه‌گذاری و رشد صنعت نیز کمک می‌کند.

وی به تلاش های موثر و موفق پلیس در اجرای تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا به‌ویژه حضور فعالانه در طرح فاصله گذاری اجتماعی و مدیریت هوشمند محدودیت ها اشاره و اضافه کرد: در موضوعات اجتماعی به واسطه فرهنگ غنی مردم گیلان و حضور هوشمندانه و با تدبیر پلیس، شاهد مدیریت مطلوب این حوزه بوده ایم.

استاندار گیلان با تأکید براینکه باید با همت مضاعف زمینه تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم، گفت: بخش قابل توجهی از امنیت و سلامت انتخابات توسط پلیس محقق می شود.

در ابتدای این دیدار سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی گیلان گزارشی از اقدامات پلیس در سال ۹۹ و ایام نوروز سال جاری ارائه کرد.