سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای تزریق واکسن کرونا نیازی به مراجعه حضوری و حتی فعلا به ثبت نام در سایت نیز نیاز نیست بلکه برای همه اولویت‌ها پیامک ارسال می‌شود.

به گزارش مهر گیلان-دکتر علیرضا رییسی با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، افزود: ۱۹ هزار خانه بهداشت و ۹ هزار پایگاه سلامت در مناطق شهری و روستایی برای تزریق واکسن گروه‌های اولویت دارد آمادگی دارند، ولی فعلا مراجعه حضوری نیاز نیست.
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: مراقبان سلامت با سالمندان بالای ۸۰ سال تماس می‌گیرند و پس از ثبت نام‌ها، برای تزریق فراخوان می‌شوند.
آقای رئیسی گفت: ۷۵ میلیون کد ملی در سامانه ما وجود دارد، ما برای افراد بالا ۸۰ سال پیامک می‌زنیم و بعد برای بالای ۷۵ سال فقط از طریق پیامک دعوت می‌کنیم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: کسانی که در سامانه ما کد ملی آن‌ها نیست، کد ملی آن‌ها را از سازمان ثبت احوال خواهیم گرفت و آن‌ها را دعوت می‌کنیم پس نیاز به مراجعه به هیچ کجا ندارند.
دکتر رییسی افزود: از هفته آینده برای افراد بالای ۷۵ سال پیامک خواهد آمد و مدت زمان ارسال پیامک یک هفته است و چنانچه در این یک هفته پیامک نیامد تنها در اینصورت از هفته آینده وارد سامانه salamat.gov.ir شوند و کد ملی خود را ثبت کنند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قرار نیست پیامک همه افراد یکباره ارسال شود، در طول هفته بر اساس کد ملی‌ها پیامک دریافت خواهند کرد و برای آن‌ها بر اساس نوبت بندی فراخوان داده می‌شود.
سخنگوی ستاد ملی کرونا تاکید کرد: اگر چنانچه با افرادی تماس گرفته نشد، این افراد از آخر هفته آینده می‌توانند به سایت مراجعه و فقط کد ملی خود را ثبت کنند و مجدد با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد.
وی در خصوص ویدئوی منتشر شده در خصوص صف چینی‌ها برای زدن واکسن در یکی از بیمارستان‌های تهران هم گفت: تزریق واکسن برای اتباع خارجی در دستور کار مانیست.
دکتر رئیسی افزود: برخی سفارتخانه‌های برای واکسیناسیون اتباع خود ممکن است با مراکز درمانی هماهنگی کنند که ارتباطی با برنامه واکسیناسیون شبکه بهداشت و درمان کشور ندارد./شبکه خبر