رئیس قوه قضاییه به بخش‌های مختلف دستگاه قضایی در سراسر کشور دستور داد به طور جدی از تولید کنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت و پشتیبانی کنند.

به گزارش مهر گیلان – حجت الاسلام المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در نشست هفتگی شورای عالی قوه قضاییه افزود: بخش‌های مختلف قضایی در سراسر کشور موظف هستند از آن بخش از واحد‌های تولیدی خصوصی سازی شده که هم اکنون کارآفرینان و تولیدکنندگان در آن‌ها در حال تلاش، تولید و کارآفرینی هستند به طور جدی حمایت کنند.

وی گفت: در سفر اخیر استانی نمونه‌هایی از واگذاری‌ها را شاهد بودیم که با تلاش تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بیش از یک هزار شغل ایجاد کرده بودند.

رئیس دستگاه قضا افزود: حمایت از کارآفرین، سرمایه گذار و کسی که در بخش خصوصی به تولید کشور کمک می‌کند، دستور کار قوه قضاییه است.

وی افزود: اگر کسانی واحد‌های تولیدی را تحویل گرفتند و بدون توجه به این ضرورت و تکلیف که باید تولید تداوم داشته باشد، کارگر‌ها را تعدیل یا بیکار کنند، تجهیزات و دستگاه‌ها را از کارخانه‌ها خارج و آنجا را زمینی برای سوداگری تبدیل کنند این کار همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ خیانت و قابل تعقیب است.

رئیس دستگاه قضا به همه مسئولان قضایی در سراسر کشور اعم از سازمان بازرسی و دادستان‌ها دستور داد چنین موارد و مصداق‌هایی را با جدیت دنبال کنند، زیرا هرگز قابل گذشت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین تاکید کرد: رفع موانع تولید از محور‌های جدی کار دستگاه قضایی است و در این زمینه با همه بخش‌ها برای همکاری آمادگی داریم و البته به هیچ وجه متوقف نمی‌شویم.

وی تصریح کرد: همه باید خود را مخاطب این تاکید رهبر معظم انقلاب بدانیم و دست به دست هم دهیم تا با قدرت تولید را در کشور پیش ببریم و رونق دهیم.   باید همه تصمیمات مبتنی بر حق و عدالت باشد
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: باید همه تصمیم ها، آرا، احکام و اقدامات مبتنی بر حق و عدالت باشد و این در واقع پیروی از سیره امیرالمومنین علی (ع) است.

حجت الاسلام المسلمین رئیسی افزود: همه کسانی که به نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند، بدانند که باید همه اقدامات و تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های آنان باید مبتنی بر اصل اساسی و مهم عدالت باشد.

وی گفت: هر کس در هر گوشه‌ای به نام نظام اسلامی خدمت می‌کند باید بهره‌مند از عدالت باشد و به هیچ عنوان نباید اجازه داده شود تصمیم، رای، اقدام و حکمی غیر عادلانه صادر شود.   رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: امروز عدالت در جامعه ما تضمین حقوق مردم است و اجرای عدالت اگر چه ممکن است به کام ظالمان و متجاسران به قانون تلخ بیاید، اما به کام مردم شیرین است.   حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: محوری‌ترین نکته در سلوک و سیره امیرالمومنین علی (ع) عدالت است و عدالت ایشان آنقدر زبانزد است و جلوه دارد که گفته می‌شود ایشان از شدت عدالت در محراب عبادت به شهادت رسیدند.

وی گفت: ما اگر چه نمی‌توانیم در اجرای عدالت مانند ایشان شویم، اما می‌توانیم خط سیر زندگی و کارمان را به سمت سیره ایشان تعیین کنیم و امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است که در همه بخش‌ها و رفتار خود از جمله در قانونگذاری، اجرا و داوری بر اساس سیره عدالت امیرالمومنین علی (ع) حرکت و در این مسیر تلاش کند.

رئیس قوه قضاییه افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در گام اول انقلاب نسبت به اجرای عدالت عقب ماندگی‌هایی داریم که باید جبران آن در گام دوم انجام شود و این کار با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) دست یافتنی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: نزدیک‌ترین راه به اجرای عدالت در کشور ما، محور اجرای قانون است.

وی افزود: باید قانون شکنی؛ ضد ارزش و قانون مداری یک ارزش در جهت اجرای عدالت باشد.   سردار سلیمانی منشاء پیروزی‌های فراوان بر دشمنان شد   رئیس دستگاه قضا گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منشاء بسیاری از فتوحات، پیروزی‌ها و تفوق‌ها بر دشمنان شد.    حجت الاسلام رئیسی افزود: حاج قاسم سلیمانی یک سردار، یک چهره و یک انسان اثر گذار با ظرفیت بود که اول خودش ظرفیت پیدا کرد و بعد توانست در جهان اسلام ظرفیت‌های بسیاری را ایجاد کند.
وی گفت: این شهید بزرگوار در پرتو عبادت و بندگی خدا و ایمان به خدا توانست به ظرفیتی بالا برسد.
رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: سردار سلیمانی یک چهره با ظرفیت و ظرفیت ساز در جهان اسلام است که منشاء بسیاری از ثبات و پیروزی‌ها بر دشمنانمان شد. /شبکه خبر