استاندار گیلان بر ضرورت انجام برنامه‌ریزی جامع‌نگر برای تأمین مایحتاج مردم تأکید و تصریح کرد که موجودی کالاهای اساسی و عرضه آنها در بازار با قیمت منصفانه، به طور مداوم پایش شود.

به گزارش مهر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع امروز (یکشنبه) در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: نظارت، کنترل، بازرسی، پایش مستمر موجودی کالاهای اساسی، قیمت منصفانه در بازار و دسترسی آسان برای همه مردم از وظایف این کارگروه است.

وی با اشاره به دشواری های تأمین یارانه کالاهای اساسی به سبب شرایط دشوار جنگ اقتصادی به ویژه طی سه سال اخیر ادامه داد: برنامه‌ریزی مناسب و جامع‌نگر برای تأمین مایحتاج مردم خصوصاً کالاهای ضروری همواره باید مورد توجه دستگاه‌های عضو کارگروه تنظیم بازار به ویژه سازمان‌های صمت و جهادکشاورزی باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت های مردمی همچون بسیج اصناف، سازمان‌های مردم نهاد و تیم‌های تشکیل شده برای نظارت و پایش مستمر قیمت‌ها و توزیع عادلانه کالاها تا زمان دسترسی کامل مصرف‌کنندگان تأکید کرد.

وی به گزارش جهادکشاورزی استان مبنی بر افزایش ۳۵ درصدی جوجه‌ریزی در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و خاطرنشان کرد: بر این مبنا بیش از سهمیه فعلی قابلیت پشتیبانی بازار استان و مرکز کشور در ماه آتی وجود دارد و افزون بر چهار هزار تن گوشت مرغ نیز به صورت منجمد ذخیره سازی می‌شود.

استاندار گیلان نقش آفرینی تعزیرات حکومتی در نظارت بر بازار را یادآور شد و وجود ۲۰ درصد تخلف در بازرسی‌ها را نیازمند آگاهی‌بخشی بیشتر رسانه‌ای با تولید محتواهای مناسب در جهت رعایت تقوا و عدالت در میان اصناف دانست.

وی به مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر رشت نیز اشاره و بر ضرورت نظارت بر نصب نرخ نامه و کد شناسایی راننده در درون خودرو تأکید کرد.

در این جلسه گزارش رئیسان سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت استان از اقدامات قرارگاه ساماندهی مرغ و ذخائر نهاده‌های دامی، گزارش مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از وضعیت رسیدگی به پرونده تخلفات بنگاه‌های اقتصادی و نیز گزارش رئیسان سازمان صمت و اتاق اصناف مرکز استان در خصوص تأمین و نظارت بر کالاهای اساسی ارائه شد.