با هدف تحقق عدالت اجتماعی و برخورداری همه آحاد جامعه از نعمت گاز طبیعی، شرکت گاز استان گیلان در طرح توسعه گازرسانی در سال جدید، برنامه گازرسانی به 64 روستای صعب العبور و کوهستانی را در دستور کار خود دارد.

به گزارش مهر گیلان – حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت درخصوص پروژه های گازرسانی در استان اظهار داشت: هم اکنون عملیات گازرسانی به ۶۴ روستای صعب العبور گیلان در حال اجراست و بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده عملیات گازرسانی به این روستاها تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: روستاهای مذکور دارای ۴ هزار و ۳۰۰ خانوار می باشند و بر اساس برآوردهای بعمل آمده هزینه گازرسانی به آنها حدود ۸۰ میلیارد تومان خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی استان در ۷ شهرستان در حال انجام است، گفت: شهرستان تالش با ۲۴ روستا، بیشترین سهم را از عملیات گازرسانی روستایی دارا می باشد و پس از آن شهرستان های املش با ۱۲ روستا، رودسر با ۱۰ روستا، شفت با ۹ روستا، آستارا با ۷ روستا و شهرستان های رودبار و لنگرود هر کدام با یک روستا قرار دارند.

حسین اکبر در ادامه افزود: همچنین پروژه گازرسانی به ۳ روستای کولوان، ویسرود و لاسک شهرستان شفت با جمعیت ۸۵۰ خانوار و اعتبار تقریبی ۱۰ میلیارد تومان در مرحله برآورد و اخذ مجوز می باشد و در صورت تصویب، در سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

وی در خاتمه اظهار داشت: هم اکنون درصد بهره مندی گاز روستایی در گیلان حدود ۹۶ درصد است که با انجام عملیات گازرسانی در سال جاری، این میزان به ۹۷٫۳ درصد افزایش خواهد یافت.