جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان گفت: تردد خودروهای بومی استان از امروز تا پایان شهریور (پایان فصل کشاورزی) در گیلان مجاز است اما ممنوعیت ترددهای شبانه خودروها در استان، همچنان پابرجاست.

به گزارش مهرگیلان -محمود قاسم نژاد با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مقابله و مدیریت کرونای استان در روز جاری اظهار کرد: با توجه به برگزاری حضوری آزمون پایه‌های نهم و دوازدهم و نیز اهمیت موضوع سلامت دانش‌آموزان، اولیا و کادر مربیان و معلمان تمهیداتی اتخاذ شده که فاصله دو متری بین دانش‌آموزان الزامیست که دست اندر کاران باید بر این امر توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: چنانچه افرادی دچار بیماری تشخیص داده شوند با ارائه شماره ملی به دانشگاه علوم پزشکی استان، در مراقبت خواهند بود و روند درمانی آنان صورت خواهد گرفت و چنانچه دانش‌آموزانی مبتلا به بیماری باشند در اتاق ایزوله، آزمون گرفته خواهد شد.

قاسم‌نژاد دریافت کارت ورود به جلسه در پایه‌های نهم و دوازدهم را الکترونیکی عنوان و تصریح کرد: نیاز به حضور افراد و دانش‌آموزان برای دریافت کارت نیست ضمن آنکه داخل مدرسه نیز تمهیداتی اتخاذ شده که دانش‌آموزان برای امتحانات با فاصله از هم حضور داشته باشند.

جانشین رئیس ستاد مقابله و مدیریت کرونای گیلان ادامه داد: برای کسانی که جزو تصحیح کنندگان اوراق در مراکز حوزه‌ها هستند نیز تمهیدات بهداشتی اتخاذ شده است.

وی افزود: برای مدارس شبانه روزی که دارای پایه‌های نهم یا دوازدهم هستند، مقرر شد با کاهش دانش‌آموزان در خوابگاه‌ها حضور داشته و در امتحانات شرکت داشته باشند.

قاسم‌نژاد در گفت‌وگو با شبکه باران به تصمیمات درباره تردد خودروهای بومی به عنوان یکی دیگر از موضوعات جلسه امروز  استانی کرونا اشاره و اضافه کرد: گیلان جزو استان‌های اول در کشور در اعمال قانون در ترددهای غیر مجاز بوده که با توجه به فصل کشاورزی و اینکه مردم ناگزیر برای تردد به منظور کار کشاورزی هستند، بنابراین تصمیم بر این شد که تردد خودروهای بومی استان از امروز تا پایان شهریور (پایان فصل کشاورزی) در گیلان مجاز باشد.

وی یادآور شد: البته این مسئله مربوط به ترددهای شبانه نیست و چنانچه وضعیت رنگ‌بندی در آینده تغییر کند این مصوبه به منظور سلامت مردم بازگشت می‌یابد.