عمده‌ترین تهدیدات، چالش‌ها و ظرفیت‌های حوزه‌ی باروری و صیانت از جمعیت گیلان صبح امروز در وبینار تخصصی واکاوی شد.

به گزارش مهر گیلان؛ عمده‌ترین تهدیدات و چالش‌ها و ظرفیت‌های حوزه‌ی باروری و صیانت از جمعیت گیلان صبح امروز در وبینار تخصصی عملیاتی سازی اجرای برنامه‌ی صیانت از جمعیت، در مرکز بهداشت استان بررسی و واکاوی شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست تخصصی با بیان اینکه گیلان با داشتن نرخ رشد ۴ دهم درصدی جمعیت، پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت کشور را دارد گفت: این استان با نرخ ۸ و ۹ دهم درصدی جمعیت بالای ۶۰ سال، پیرترین استان کشور است.
کمترین زاد و ولد کشور در گیلاندکتر آبتین حیدرزاده همچنین با تاکید بر سیاست‌های جمعیتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۳، تحقق اهداف پیش بینی شده در طرح صیانت از جمعیت را در گرو اجرای هماهنگ برنامه‌های درون بخشی و برون بخشی دستگاه‌های مرتبط عنوان کرد و افزود: امروزه برای تسریع در نیل به اهداف پیش رو در حوزه‌ی صیانت از جمعیت، باید عوامل اقتصادی، معیشتی و رفاهی، بهداشتی، آموزشی و روانی را در یک مجموعه دید و حرکتی هماهنگ در راستای اجرای این برنامه‌ها اتخاذ نمود.
در این وبینار همچنین مجموع کارشناسان بهداشت و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان مشارکت داشتند و هر یک نظرات خود را در خصوص لزوم بررسی بنیادی چالش‌های جمعیتی مناطق مختلف گیلان ارائه کردند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما