وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها امسال برای دریافت کارنامه نیازی به حضور در مدرسه ندارند و می‌توانند از طریق سامانه "پادا" به نشانی pada.medu.ir کارنامه فرزند خود را دریافت کنند.



آبه گزارش مهر گیلان -قای محسن حاجی میرزایی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: آزمایش این سامانه برای دریافت کارنامه قبلا انجام شده است و سامانه آمادگی لازم را برای ارایه کارنامه به اولیای دانش آموزان دارد.

کارنامه دانش آموزان مجازی است

وی به آزمون‌های حضوری پایه نهم و دوازدهم اشاره کرد و گفت: سلامت دانش آموزان در اولویت ماست و تاکنون هیچ مورد ابتلا از دانش آموزان به ویروس کرونا برای حضور در حوزه‌های امتحانی گزارش نشده است.

آقای حاجی میرزایی افزود: من همه روزه از حوزه‌های امتحانی دانش آموزان بازدید داشتم تا از اجرای استاندارد‌های لازم بهداشتی در حوزه‌های امتحانی اطمینان حاصل کنم.

وی تاکید کرد: همه مدیران ما مامور شده اند که به صورت سرزده از حوزه‌های امتحانی دانش آموزان بازدید کنند و برای هر حوزه نیز ناظر بهداشتی گذاشته شده است تا در صورت مشاهده رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی برخورد شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که برخی دانش آموزان از نوع سوالات امتحانی گله دارند، گفت: به طراحان سوالات امتحانی تاکید شده بود که سوالات را متناسب با شرایط کرونایی طرح کنند، اما هر دوره تحصیلی اهدافی دارد که باید آزمون‌ها بتوانند این اهداف را اندازه گیری کنند.

آقای حاجی میرزایی تاکید کرد: ماهیت برخی دروس دوره نهایی سخت است و طراحان هرگونه سوالی را طرح کنند ممکن است برای برخی از دانش آموزان قابل حل نباشد، اما بیشتر دانش آموزان از سوالات راضی بوده اند.

وی به قطع برق در برخی حوزه‌های امتحانی اشاره کرد و گفت: با هماهنگی که با وزارت نیرو انجام شده قرار است مسئولان شرکت برق در مناطقی که حوزه‌های امتحانی هست ملاحظاتی داشته باشند.

آقای حاجی میرزایی همچنین افزود: از مدیران مدارس نیز خواسته ایم حتی با اجاره موتور برق اضطراری از بروز مشکل برای دانش آموزان در حوزه‌های امتحانی خودداری کنند.

وی به افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده شغل معلمان هم اشاره کرد و گفت: این افزایش در اسفند ۹۸ برای همه فرهنگیان اعمال شده است و اگر برای هر فرهنگی اعمال نشده می‌تواند به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کند تا بررسی شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خبر کاهش حقوق فرهنگیان در احکام حقوقی سال ۱۴۰۰ را تکذیب کرد و افزود: ما دقیقا آنچه را که طبق قانون مجاز به افزایش بودیم در احکام جدید فرهنگیان اعمال کرده ایم. br/ صدا و تصویر دارد./شبکه خبر