رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با اشاره به اینکه یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۶۳۷ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند، گفت: از این بین ۴۰ هزار و ۴۲۰ نفر رأی اولی هستند.

به گزارش مهر گیلان ، محمود قاسم نژاد عصر پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان گیلان با بیان اینکه آمادگی لازم در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای انجام مأموریت بزرگ برگزاری انتخابات مهیا است، گفت: ۳ هزار و ۹۲ شعبه در سراسر استان پیش بینی شده که ۳۷۸ شعبه سیار است.

وی با اشاره به تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان گیلان، عنوان کرد: یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۶۳۷ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این بین ۴۰ هزار و ۴۲۰ نفر رأی اولی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات امن و سالم با مسئولان مختلف هماهنگی‌های لازم انجام شده است، بیان کرد: به منظور تسهیل در فرآیند رأی دادن، ۱۰ درصد از شعبات اخذ رأی در استان افزایش یافته است.

قاسم نژاد با بیان اینکه بیش از ۲ هزار خبر از سوی فرمانداران و رصد و پایش مربوط به انتخابات انجام شده است، اضافه کرد: جهت مشارکت حداکثری مردم سیاست‌هایی اتخاذ شد که از ظرفیت گروه‌ها و قشرهای مختلف استفاده شود که این مهم در سراسر استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار ساعت برگزاری انتخابات به دلیل شرایط کرونایی تغییر کرده است، تصریح کرد: از ۷ صبح فرآیند برگزاری انتخابات آغاز شده و تا ساعت ۲ بامداد حسب نیاز می‌تواند تمدید شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه از تاریخ ۲۰ خرداد تبلیغات انتخاباتی در آستانه اشرفیه انجام می‌گیرد، گفت: از ۲۰ خرداد برای تبلیغات شوراها و برای ریاست جمهوری از تاریخ ۷ خرداد تا ۲۶ خرداد در نظر گرفته شده است.

قاسم نژاد با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی جهت برگزاری انتخابات رعایت می‌شود، افزود: هر گونه تجمع، سخنرانی و مناظره در اماکن سربسته ممنوع است و برگزاری مراسم سخنرانی نامزدها در فضای باز مطابق با شیوه نامه بهداشتی بلامانع است‌./مهر/گیلان