رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت از آغاز رقابت ۳۹۹ کاندیدای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت ۲۴ امشب در این شهرستان خبر داد

به گزارش مهر گیلان -رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت از آغاز رقابت ۳۹۹ کاندیدای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت ۲۴ امشب در این شهرستان خبر داد و گفت: در شهر رشت ۲۸۸ نفر، پیربازار ۲۱ نفر، خشکبیجار ۱۳ نفر، لشت نشاء ۱۴ نفر، کوچصفهان ۱۴ نفر، لولمان ۱۷ نفر، سنگر ۳۲ نفر و در مجموع در شهرستان رشت ۳۹۹ نفر با هم رقابت خواهند کرد.‌

علی فتح‌اللهی امروز در جلسه توجیهی با نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر شهرستان رشت با بیان اینکه در حساسترین نقطه دنیا و ماندگارترین انقلاب در تاریخ قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: در این انتخابات همه نگاه‌ها به سمت کشورمان ایران است.

وی افزود: در دنیا هیچ کشوری را سراغ ندارید که دشمنانش با میلیاردها دلار هزینه و تأسیس ۳۶۰ شبکه ماهواره‌ای رایگان برای دلسرد کردن مردم نسبت به کشور و انتخابات هزینه کنند و این درحالیست که در کشور آمریکا تنها هشت شبکه به تولید برنامه‌های رایگان برای مردم آمریکا مشغول هستند و این مسأله‌ای قابل تأمل است.

فرماندار رشت ادامه داد: یقین بدانید که آنها با تمام توان خود تلاش خواهند کرد تا میزان مشارکت مردم را به حداقل برسانند اما مطمئن باشید که مردم ما با بصیرت و هوشیاری به دنیا ثابت خواهند کرد اتفاقات بزرگ را آنها رقم میزنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت خطاب به کاندیداهای شوراها گفت: هدف همه کاندیداها باید نقش آفرینی در جهت اعتلای جمهوری اسلامی باشد و تنها هدفگذاری برای رسیدن به کرسی شوراها به هر قیمتی، تفکری بسیار خطرناک است و کاندیداها را از رسیدن به اهداف مقدس دور خواهد نمود.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات شهرستان رشت از کاندیداها هیچ خواسته‌ای جز اجرای دقیق ضوابط قانونی ندارد، گفت: اگر کاندیدایی در بدو ورود به عرصه رقابت تابع قانون نباشد باید این انتظار را داشته باشد که مردم با مشاهده عدم تعهد وی به قانون، نظرشان درباره وی را در تصمیم گیری‌هایشان در حوزه رأی اعمال کنند.

فتح‌اللهی در خصوص رد صلاحیت‌های ثبت‌نام کنندگان شوراها گفت: یقین بدانید که بدون مستندات رد صلاحیتی صورت نگرفته است و منصفانه بپذیریم که تصمیمات حتی با مثبت اندیشی نیز اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اینکه هیئت نظارت بر انتخابات حتی تا یک روز قبل از انتخابات این اختیار قانونی را دارد تا در تأیید صلاحیت‌ها تجدید نظر کند، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری کاندیدها نباید مطالبی را که به تحقق آن اعتقاد ندارند بیان کنند، بنابراین در رد صلاحیت‌ها عدم التزام به اسلام و اصل ولایت فقیه همین است که وعده‌ای بدهیم که قابلیت اجرایی نداشته باشد، چرا که مردم با همین رفتارها و عدم پایبندی به قول‌های داده شده، دلسرد شده و حضورشان برای مشارکت حداکثری کمرنگ خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت با اشاره به اینکه شهر پیربازار برای اولین بار در انتخابات شوراهای شهر حضور می‌یابد، گفت: در شهر رشت ۲۸۸ نفر، پیربازار ۲۱ نفر، خشکبیجار ۱۳ نفر، لشت نشاء ۱۴ نفر، کوچصفهان ۱۴ نفر، لولمان ۱۷ نفر، سنگر ۳۲ نفر و در مجموع در شهرستان رشت ۳۹۹ نفر با هم رقابت خواهند کرد.‌

وی افزود در شهر رشت ۱۱ نفر بعنوان عضو اصلی و ۷ نفر علی البدل و در سایر شهرهای تابع ۵ نفر عضو اصلی و ۳ نفر بعنوان عضو علی البدل انتخاب خواهند شد.

فرماندار رشت ادامه داد: شروع فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیداها از ساعت ۲۴ امشب پنج شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ آغاز و تا پایان ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۶ خرداد ادامه می یابد.

وی افزود: هر کاندیدا می‌تواند در هر منطقه، ستاد انتخاباتی داشته باشد اما حتما باید مشخصات رئیس ستاد و آدرس محل ستاد خود را در اختیار فرمانداری قرار دهد، در غیر این صورت ستاد آن کاندیدا بدلیل تخلف در انتخابات پلمب خواهد شد، لذا تأکید می‌کنم جهت جلوگیری از سوء تبلیغ در بین عموم اطلاعات ستاد خود را در اختیار فرمانداری قرار دهید.

فتح‌اللهی افزود: استفاده از هرگونه فضای تبلیغاتی خارج از آنچه توسط ستاد انتخابات تعریف شده است، بطور قانونی پیگیری خواهد شد و خسارات ایجاد شده متوجه آن کاندیدا خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط کرونایی در این دوره از انتخابات گفت: در خصوص تجمعات انتخاباتی کاندیداها باید برنامه های سخنرانی خود را به فرمانداری رشت اعلام کنند و همچنین تجمعات باید در فضای باز و با ظرفیت یک سوم جمعیت برگزار شوند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت در خصوص حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی گفت: در سال‌های گذشته به ازای هر ۵ شعبه یک نماینده از سوی کاندیداها اعلام می‌شد اما با توجه به وضعیت کرونا تصمیم گیری در این مورد برعهده ستاد استانی مقابله با کرونا قرار دارد که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره الکترونیکی بودن انتخابات در شهرستان رشت گفت: با توجه به اینکه رأی گیری الکترونیکی تنها بر اساس کد کاندیداتوری نامزدها صورت میپذیرد و قابلیت وارد کردن اسامی وجود ندارد داوطلبان محترم کد کاندیداتوری خود را در تمامی بخش‌های تبلیغات از جمله درج در بنرهای تبلیغاتی، در اختیار هواداران خود قرار دهند تا در روز اخذ رأی، رأی دهندگان با مشکل مواجه نشوند.

فرماندار رشت ادامه داد: درانتخابات الکترونیک اعلام نتایج حداکثر ظرف یک ساعت اعلام خواهد شد اما بدلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری و اولویت صورتجلسه صندوق‌های اخذ رأی ریاست جمهوری، از کاندیداها و هواداران می‌خواهیم در فرمانداری تجمع نکنند و نتایج را از طریق سایت فرمانداری رشت به آدرس https://rasht.gilan.ir  پیگیری نمایند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت با بیان اینکه کاندیداها سرمایه‌های ما هستند و حفظ و صیانت حقوق آنان از وظایف اجرایی فرمانداری است از داوطلبان خواست سوالات و ابهاماتشان را با فرمانداری در میان بگذارند.