مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز مبارزه بیولوژیک با آفات شالیزارها در استان، گفت: ۲۶۸ هزار کارت تریکو گراما برای این منظور توزیع شده است.

ابراهیم محمدی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در کشت برنج و بعد از عملیات نشا بسیار اهمیت دارد مبارزه با آفت کرم ساقه خوار است، اظهار کرد: در این زمینه مبارزه بیولوژیک بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در این زمینه در مرحله نخست مبارزه بیولوژیک دو هزار و ۶۸۰ هکتار از اراضی شالیزار در استان گیلان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند، افزود: در این شالیزارها کارت تریکو گراما نصب می‌شود.

محمدی با اشاره به توزیع ۲۶۸ هزار کارت تریکو گراما در بین شالیکاران، گفت: کاهش مصرف سموم شیمیایی، حفاظت از محیط زیست و کاهش هزینه‌های تولید از مهمترین مزایای اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج است.

وی در ادامه به اهمیت مبارزه بیولوژیک در کنترل آفات محصولات زراعی و باغی در راستای حفظ سلامت محیط زیست و تولید محصولات غذایی سالم اشاره و تاکید کرد: یکی از روش‌های مبارزه با آفات گیاهان استفاده از حشرات مفید موجود در طبیعت است که این حشرات می‌توانند حشرات زیان‌آور را از بین ببرند./مهر / گیلان