رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با برشمردن اقدامات انجام شده در جهت ارتقای شاخص های حوزه سلامت گیلان گفت: تاکنون هر کاری که در جهت توسعه سلامت استان لازم بوده، انجام شده اما در جهت دستیابی به تمامی اهداف حوزه سلامت گیلان نیازمند حمایت های سیاسی و اجتماعی نمایندگان هستیم.

به گزارش مهر گیلان ،نشستی به منظور هم افزایی، هم فکری و هماهنگی وکلای گیلان در مجلس شورای اسلامی با رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی در خصوص پیگیری پروژه های عمرانی حوزه سلامت گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره اجمالی به عملکرد دو ساله دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: ۱۷ دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان اورژانس گیلان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال اعتبار راه‌اندازی شده و اکنون افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی از ۶۲ پایگاه به ۶۸ پایگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه در جهت حل مشکلات حوزه سلامت استان، تمامی ظرفیت‌های ملی به کار گرفته‌شده است، افزود: همه سازمان‌ها ازجمله رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، معاون رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان، استاندار گیلان، سپاه، ارتش و نهادهای نظامی و انتظامی در جهت ارتقای سطح سلامت استان یاری گر حوزه سلامت بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی هفت‌دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان‌های گیلان خبر داد و گفت: هم‌اکنون دو دستگاه دیگر نیز در حال راه‌اندازی است و در مراکز ۱۷ شهریور، پور سینا، شفا و دکتر حشمت نیز به‌زودی CT اسکن مورد بهره برداری می رسد.

دکتر سالاری با تاکید بر ضرورت وجود اکسیژن ساز در بحران کووید ۱۹، افزود: ۱۷دستگاه اکسیژن ساز با اعتباری بالغ‌ بر ۲۷ میلیارد تومان در استان راه‌اندازی شده و هم‌اکنون در حال استفاده هستند و می توان گفت بیمارستانی در گیلان وجود ندارد که اکسیژن ساز نداشته باشد.

وی راه‌اندازی سه دستگاه رادیولوژی ثابت و ۶ دستگاه رادیولوژی پرتابل در بیمارستان‌های استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مستمر و بنا بر نیاز شهرستان‌ها هم‌اکنون در بیمارستان شهید نورانی تالش، مرکز آموزشی و درمانی دکتر حشمت، بیمارستان های امینی لنگرود، شهید انصاری رودسر و امام خمینی (ره) صومعه‌سرا و مرکز آموزشی و درمانی رازی این دستگاه‌ها راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۱۰ دستگاه اتوکلاو بیمارستانی و پنج دستگاه اتوکلاو پلاسما، ۶۱۰ دستگاه تخت بستری و ۱۶ دستگاه تخت جراحی و همچنین ۷۸ دستگاه تخت ویژه ICU در بیمارستان‌های استان راه اندازی شده است.

دکتر سالاری با اشاره به توجه دانشگاه علوم پزشکی به توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان‌ها، افزود: تجهیز اورژانس بیمارستان شهید بهشتی انزلی به ۱۶ تخت و اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی، توسعه بخش اورژانس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) با همکاری ارتش و بهسازی مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی شهر ماکلوان ازجمله این اقدامات بوده است و این بیمارستان در آینده ای نزدیک به دستگاه CT اسکن و MRI نیز تجهیز خواهد شد.

وی توسعه خدمات درمانی در گیلان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: نخستین مرکز کاشت حلزون شنوایی قطب کاشت حلزون شمال کشور در گیلان در خردادماه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت و اکنون گیلان، دهمین استان و چهاردهمین مرکز دست‌یافته به جراحی کاشت حلزون کشور است و تاکنون بالغ‌بر ۱۵ مورد کاشت حلزون انجام‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه، بهره‌برداری از دستگاه رادیوتراپی شتاب‌دهنده با انرژی بالا در بیمارستان رازی را پس از گذشت ۱۰ سال، طی سال گذشته، از دیگر نقاط عطف توسعه در گیلان دانست.

دکتر سالاری با اشاره به دستاوردهای حوزه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: پس از ۳۰ سال از دایر شدن دانشگاه علوم پزشکی در گیلان، خوابگاه دانشجویی به ارزش ۲۷۰ میلیارد ریال برای دانشجویان خریداری‌شده است.

وی جذب اعتبار جهت خرید خوابگاه دانشجویی پسران به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال و تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی و مجموعه ورزشی را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش فرهنگی و دانشجویی دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دو سال پیش این دانشگاه را با بدهی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تحویل گرفته، گفت: اکنون مجموع بدهی‌های دانشگاه به ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

دکتر سالاری از انتقال حقوق و مزایای ۸۵۰ نیروی طرحی دانشگاه به محل بند ” و ” با حمایت و عنایت سازمان برنامه‌وبودجه خبر داد و گفت: با این اقدام سالانه بالغ‌بر ۷۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در بودجه دانشگاه تحقق خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه گیلان از معدود دانشگاه های کشور بوده که از توسعه عقب است، تصریح کرد: هر کاری که در جهت توسعه سلامت استان طی دو سال اخیر لازم بوده توسط بنده انجام شده اما در جهت دستیابی به تمامی اهداف حوزه سلامت گیلان نیازمند حمایت های سیاسی و اجتماعی نمایندگان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ظرفیت بی نظیر مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت و لزوم حمایت آنها همچون گذشته در جهت تقویت زیرساخت های حوزه سلامت استان، گفت: ۲۲ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در تیر ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ‌بر ۱۱۸ میلیارد تومان، ۱۱ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در شهریور ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ‌بر ۹۰ میلیارد تومان، ۶ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت در بهمن ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ‌بر ۷۲ میلیارد تومان، دو پروژه کلان عمرانی دانشگاه علوم پزشکی، اسفند ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ‌بر ۱۲۶ میلیارد تومان در صورت مساعدت و همراهی نمایندگان مردم در خانه ملت افتتاح خواهد شد.