در دو ماه اول سال جاری با رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی توسط مشترکین خانگی، امکان تحویل سوخت بیشتر به بخش نیروگاهی فراهم شده است.


به گزارش مهرگیلان، روز یکشنبه ۲۳ خرداد حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از مصرف یک میلیارد و ۳۴۷ میلیون مترمکعب گاز توسط مشترکین گیلانی در دو ماه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل گاز گیلان درخصوص مصرف گاز مشترکین خانگی اظهار داشت: بحمدالله با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب، در فروردین و اردیبهشت امسال، حوزه خانگی بالغ بر ۴۸۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش یافته است.

وی با قدردانی از همکاری شایسته صدا و سیما، رسانه های مکتوب و مجازی، آموزش و پرورش و سایر نهادهای تبلیغی درخصوص اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در جامعه گفت: آموزش و فرهنگ سازی مصرف روندی پیوسته و مداوم است و باید برای حصول نتایح مطلوب، کمافی السابق به صورت مستمر ادامه یابد.

حسین اکبر درخصوص تحویل گاز به نیروگاه های استان در دو ماه اول امسال گفت: خوشبختانه با صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین خانگی، تحویل گاز در بخش نیروگاهی با افزایشی ۲۴ درصدی به ۶۱۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از مصرف ۱۴۵ میلیون مترمکعب گاز در بخش صنعتی، ۵۷ میلیون مترمکعب گاز در حوزه حمل و نقل و ۴۳میلیون مترمکعب گاز در بخش تجاری خبر داد و گفت: مصرف گاز در این حوزه ها نیز متاثر از مدیریت در مصرف گاز بخش خانگی، افزایش یافته بنحویکه مصرف گاز در فروردین و اردیبهشت مجموعاً ۴۷ میلیون مترمکعب رشد داشته است.

وی در خاتمه گاز طبیعی را کلید توسعه و پیشران تولید عنوان کرد و از مردم شریف و مصرف کنندگان گاز طبیعی درخواست کرد تا همانند گذشته با مدیریت مصرف، امکان تحویل گاز بیشتر به نیروگاه ها و مراکز صنعتی و تولیدی و به تبع آن رونق اقتصادی را در سطح استان فراهم آورند.