وزیر کشور با اعلام پایان شمارش آراء؛ آقای سید ابراهیم رئیسی را رسما به عنوان هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد.

به گزارش مهر گیلان ،آقای عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور افزود: از کل واجدین شرایط که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر در انتخابات شرکت کردند که بدین ترتیب میزان مشارکت ۴۸ و هشت دهم درصد است.
وی اعلام کرد: بدین وسیله آقای سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای حائز مقام اول و از طرف مردم عزیز امانتدار دستگاه اجرایی و به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.
وزیر کشور افزود: آقای محسن رضایی میرقائد با سه میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای و اقای عبدالناصر همتی با ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار نفر و ۲۰۱ رای و آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ رای در رتبه‌های بعد قرارگرفتند.
وی تصریح کرد: باقی آرا نیز به عنوان آرای باطله تلقی می‌شود که این رقم سه میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای است. وزیر کشور در ادامه افزود: خوشحالم که در خدمت شما رسانه‌های عزیز و محترم از ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی تشکر و قدردانی کنم از زحمات همه کسانی که در این امر مهم و خطیر و این حادثه با شکوه مشارکت کردند و موجب شدند ما بتوانیم یک بار دیگر قدردان و سپاسگزار نعمت داشتن اختیار اراده و اعمال حاکمیت در پناه تعالیم اسلامی و آموزه‌های دینی و به یادگار مانده امام عزیزمان باشیم.
اقای رحمانی فضلی گفت: در این وضعیت باید قدردان و شکرگزار خداوند متعال بود که حضور باشکوه مردم در این حادثه را علیرغم همه فشار‌های روانی تبلیغاتی، فشار‌های مختلف و سختی‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از تحریم‌ها متجلی کرد.
وزیر کشور افزود: این حادثه به افرادی که به دنبال ایجاد نارضایتی‌ها هستند و عواملی که فکر می‌کنند با فشار بر مردم می‌توانند به اهداف خودشان برسند نشان داد این مردم بنا ندارند عقب نشینی کنند و با هدایت و راهنمایی مقام معظم رهبری که در هر لحظه حرکت در مسیر انقلاب را به ما می‌آموزد همچنان به مسیر خود ادامه خواهند داد.
وی ضمن تشکر از مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: از مقام معظم رهبری که قبل از برگزاری انتخابات و هم در مراحل اولیه این انتخابات و هم حین آن همیشه ما را راهنمایی کردند و حامی و پشتیبان بودند سپاسگزارم.
اقای رحمانی فضلی گفت: از رئیس‌جمهور و دولت محترم نیز سپاسگزارم که همه اختیارات و راهنمایی‌ها را در اختیار وزارت کشور و ستاد انتخابات قرار دادند همچنین کسانی که در اجرا مشارکت داشتند اعم از استانداران عزیز فرمانداران محترم و بخشداران و دهیاران و همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه کسانی که به عنوان مجریان انتخابات ما را دراین امر یاری دادند از ناظرین شورای محترم نگهبان و مجلس به عنوان ناظر بر انتخابات شورا‌ها و رسانه‌های عزیز و صدا و سیما که ما را کمک کردند از دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی و انتظامی و نظامی، از قوه قضاییه و از همه کسانی که در حوزه‌های مختلف توانستند این امر بزرگ را رقم بزنند تشکر می‌کنم.

تخلف تاثیرگذار بر نتیجه انتخابات نداشتیم
وزیر کشور با اشاره به کثرت شعب اخذ رای در سراسر کشور گفت: هیچ تخلفی که بر نتیجه انتخابات تاثیر گذار باشد، نداشتیم.
آقای عبدالرضا رحمانی فضلی درباره علت تاخیر در اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: در اعلام نتایج باید ناظران و مجریان شعب صورت جلسات را امضا و سپس به تهران ارسال کنند، در تهران نیز این صورت جلسه‌ها باید به امضای شورای نگهبان و هیئت مرکزی اجرایی برسد؛ در غیر این صورت رسمی نیست.
وی افزود: تا ساعت ۲ صورت جلسات نزدیک به ۲۰۰ شعبه به تایید نهایی نرسیده بود، اما اکنون تمامی مراحل طی شده است.
رحمانی فضلی همچنین در خصوص حضور شب گذشته عبدالناصر همتی در ستاد انتخابات کشور گفت: آقای همتی آمده بود تا به اعضای ستاد انتخابات خدا قوت و خسته نباشید بگوید، البته تاکید داشتند که کلیه قوانین نیز رعایت شود.
وی افزود: نتایج انتخابات خبرگان زودتر اعلام شود، اما با توجه به اینکه تعداد نامزد‌ها در انتخابات مجلس و شورا‌ها بسیار زیاد است، شمارش آراء زمانبر خواهد بود.