شرکت گاز استان گیلان با هدف بهره‌مندی همه گیلانی‌ها از نعمت گاز طبیعی در سال گذشته، به 45 روستا و 47 واحد صنعتی گازرسانی کرده است.

به گزارش مهرگیلان، حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در حاشیه نشست مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن کنفرانس شهید باهنر ساختمان ستاد برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده، طی سال گذشته ۴۵ روستای دورافتاده، از نعمت گاز برخوردار شدند.

به گفته وی، این روستاها در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور شهرستان‌های رودبار، تالش، شفت، سیاهکل، رودسر، لنگرود، لاهیجان و املش قرار دارند و در مجموع دارای ۲ هزار و ۱۲۰ خانوار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از جذب بیش از ۴۵ هزار مشترک جدید در سال ۹۹ خبر داد و گفت: برای تحقق این مهم، حدود ۳۴۰ کیلومتر شبکه اجرا و ۱۱ هزار انشعاب گاز نصب شده است.

اکبر در ادامه، در زمینه گازرسانی به واحدهای صنعتی استان گیلان، گفت: شرکت گاز استان گیلان توانسته در سال ۹۹ با گازرسانی به ۴۷ واحد صنعتی، نقش مهمی در زمینه رونق تولید و کسب و کار ایفا کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود، درخصوص برنامه این شرکت برای گازرسانی به روستاهای باقیمانده، بیان کرد: این شرکت در طرح توسعه گازرسانی در سال جدید، برنامه گازرسانی به ۶۲ روستای جدید را که دارای ۴ هزار و ۳۰۰ خانوار هستند، در دستور کار خود دارد.

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور و کوهستانی استان در ۷ شهرستان در حال انجام است، گفت: شهرستان تالش با ۲۴ روستا، بیشترین سهم را از عملیات گازرسانی روستایی دارا بوده و پس از آن شهرستان های املش با ۱۲ روستا، رودسر با ۱۰ روستا، شفت با ۹ روستا، آستارا و لنگرود هرکدام با ۳ روستا و شهرستان رودبار با یک روستا قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه، افزود: همچنین پروژه گازرسانی به ۶ روستای دیگر با جمعیت ۱۲۲۰ خانوار در مرحله برآورد و اخذ مجوز است و در صورت تصویب، در سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

وی در خاتمه، با بیان اینکه هم اکنون درصد بهره مندی گاز روستایی در استان گیلان حدود ۹۶ درصد است، ابراز امیدواری کرد تا با انجام عملیات گازرسانی در سال جاری، این میزان به ۹۷٫۳ درصد افزایش یابد