عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وضعیت برق در کشور بحرانی است، گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد کمتر از میزان مصرف، برق در کشور تولید می‌شود.

به گزارش مهر گیلان – پرویز محمدنژاد در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به اینکه میزان تولید و مصرف برق در کشور با یکدیگر تناسب ندارد، عنوان کرد: روند خاموشی‌ها تا پایان سال وضعیت خوبی ندارد و وضعیت در سال‌های بعد نیز بدتر می‌شود زیرا هیچ منبع تولید نداریم تا فاصله تولید و مصرف را پر کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برق منطقه‌ای و اداره توزیع مقصر اصلی خاموشی‌ها نیستند و این یک مشکل کلان در سطح کشور است، افزود: مدیریت در عرصه تقاضا تنها راه عبور از این بحران است.

وی با بیان اینکه وضعیت برق در کشور بحرانی است، اضافه کرد: در حال حاضر ۶۵ درصد کمتر از میزان مصرف، برق در کشور تولید می‌شود.

محمدنژاد تصریح کرد: گفتار درمانی و توجیح مردم درباره بحران آب و ضرورت صرفه جویی در اولویت است.

ضرورت توجه به ایجاد درآمد پایدار در گیلان

حجت الاسلام محمد صفری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعتبارات گیلان محدود و استانی اما هزینه‌ها ملی است، بیان کرد: باید برای ایجاد درآمد پایدار در استان فکری اساسی‌تر کرد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه وضعیت تکمیل پروژه‌های عمرانی استان خوب نیست و عقب ماندگی داریم، افزود: راهداری استان به دلیل مسائل مربوط به قیر رایگان حتی نتوانست یک کیلومتر آسفالت انجام دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط ویژه استان و حجم بالای مسافر و شرایط جوی و شرجی بودن هوا و مراعات حال کشاورزان باید خاموشی‌ها مدیریت شود.مهر/ گیلان