معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق گیلان گفت: مصرف برق استان گیلان طی شبانه روز از مرز هزار و ۸۲۰ مگاوات معادل مصرف مرداد ماه سال گذشته، گذشت.

به گزارش مهر گیلان ، سعیدی در گفتگویی با اشاره به میزان مصرف برق در استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به گرما زود رس شاهد رشد مصرف برق در کشور و استان گیلان هستیم.

وی با تأکید بر لزوم همکاری مشترکان در مدیریت مصرف برق برای به حداقل رساندن خاموشی‌ها، افزود: طی شبانه روز گذشته میزان مصرف برق استان گیلان از هزار و ۸۲۰ مگاوات گذشت که معادل میزان مصرف مرداد ماه سال گذشته بوده است.

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه باید با صرف جویی میزان مصرف مدیریت شود، گفت: استفاده مناسب از وسایل سرمایشی و تنظیم دمای آن روی ۲۵ درجه، عدم استفاده از روشنایی در روز، نصب سایبان برای کمپرسور کولرها و همچنین عدم استفاده از وسایل پر مصرف در ساعت پیک مصرف برخی از راهکارهای مدیریت مصرف است.

وی ادامه داد: برای به حداقل رساندن خاموشی‌ها پویشی با عنوان مدیریت مصرف کولر در استان گیلان اجرا می‌شود که در قالب آن از مشترکان خواسته شده برای ۱۵ دقیقه در بازه زمانی ساعت ۱۴ تا ۱۵ وسایل سرمایشی خود را خاموش کنند.

سعید همچنین به موضوع تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در استان گیلان با هماهنگی استانداری خبر داد و گفت: ساعت کار جدید یک ساعت زودتر آغاز می‌شود تا مصرف ادارات به زمان پیک همزمان نشود.مهر/گیلان