مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه هیچ برنامه ای برای جیره بندی آب در استان نداریم، گفت: در حال حاضر ۳۱۳ روستای با تنش آبی مواجه هستند.

به گزارش مهر گیلان – سید محسن حسینی شامگاه یکشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به وجود تنش آبی در برخی مناطق استان گیلان، اظهار کرد: منابع تأمین آب در استان گیلان محلی است.

وی با بیان اینکه در روستاها منابع مختلفی برای تأمین آب وجود داشته که هر کدام شرایط خاص خود را دارند، افزود: در شهرها به صورت عمده از تصفیه خانه و چاه‌های متعدد موجود برای تأمین آب استفاده می‌شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان در ادامه با اشاره به اینکه تأثیرات ناشی از کاهش بارندگی و افت سطح آب زیر زمینی به دلیل تعدد چاه‌ها در سطح شهرها کمتر است، گفت: عمده مشکلات در بخش روستایی استان گیلان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۳ روستایی استان گیلان با کاهش آبدهی چشمه‌ها رو به رو هستند، اضافه کرد: تاکنون هیچ برنامه‌ای مدون و تعیین شده برای جیره بندی آب در سطح استان پیش بینی نشده است.

حسینی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه در روستاها تک منبع هستیم در صورت بروز مشکل برای این منبع اعم از چاه یا چشمه تا زمان رفع مشکل مجبور به جیره بندی آب خواهیم بود، ادامه داد: در صورت بروز چنین مشکلی تلاش می‌شود تا در زمان قطعی، با تانکر آب مورد نیاز مردم آن روستا تأمین شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با افت آبدهی چشمه‌ها مواجه هستیم و از شهروندان درخواست می‌شود در مصرف آب مدیریت داشته باشند تا با کمبود و یا قطعی آب مواجه نشویم.مهر/ گیلان