معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان گفت: خانواده‌های داوطلبان کنکور سراسری برای جلوگیری از انتشار و انتقال کرونا از تجمع در محل برگزاری آزمون جدا خودداری کنند.

به گزارش مهر گیلان ، آبتین حیدرزاده صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در روزهای پایانی هفته جاری، اظهار کرد: بر اساس تجربه سال گذشته تمامی مراکزی که برای برگزاری کنکور در سطح استان گیلان معرفی شده اند، پیش از برگزاری، حین و پس از آزمون، توسط کارشناسان بهداشتی مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته تا محیطی ایمن برای برگزاری کنکور امسال مهیا باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: تمامی داوطلبان باید برای ورود به جلسه آزمون، به ماسک و مواد ضدعفونی کننده مجهز باشند و در صورت غفلت از این مهم، برگزارکنندگان آزمون در حد توان، این امکانات را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند.

حیدرزاده به خانواده‌های داوطلبان توصیه کرد: برای حفظ سلامتی خود و فرزندان شأن از تجمع در محل‌های آزمون خودداری کنند.

وی افزود: همکاری اولیا و دانش آموزان برای برگزاری هر چه بهتر و سالم‌تر آزمون سراسری بسیار مهم است و انتظار داریم که خانواده‌ها بدون تجمع در محل آزمون با کارشناسان بهداشتی و برگزارکنندگان آزمون سراسری، همکاری‌های لازم را داشته باشند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: در صورت حضور والدین در محل آزمون، خانواده‌ها در فاصله‌های حداقل دو متری و فضای باز منتظر فرزندان شأن باشند، تا خطر انتشار و ابتلاء به کرونا به حداقل برسد.