باید نگرش خود را نه تنها در استفاده از انرژی برق، بلکه در استفاده از تمامی حامل های انرژی و نعمتهای خدادادی تغییر دهیم

“بهمن داراب زاده” مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: افزایش بی سابقه دما در جهان و قربانیان آن که در تاریخ معاصر بی سابقه بوده است و در کشور ما هم این موج گرمایی کاملا محسوس بوده، تغییر اساسی سبک زندگی را اجتناب ناپذیر کرده است.
داراب زاده با اشاره به اینکه، شرایط جدید آب و هوایی، سبک زندگی جدیدی را می طلبد، گفت : باید طرحی نو و روشی جدید ایجاد نماییم و خود را با این شرایط جدید سازگار کنیم. همانگونه که در سایر زمینه ها مانند، ارتباطات، آموزش ،اشتغال و … شاهد رویکرد جدیدی کاملا متفاوت با گذشته هستیم، باید نگرش خود را نه تنها در استفاده از انرژی برق، بلکه در استفاده از تمامی حامل های انرژی و نعمتهای خدادادی تغییر دهیم تا بتوانیم رفتاری مناسب داشته باشیم.
وی افزود: این شرایط خاص و هشدار و نگرانی کارشناسان و صاحب نظران در خصوص موج جدید گرمایی و محافظت از محیط زیست، بار دیگر با رجوع به تعالیم اسلامی در خصوص استفاده درست از مواهب خدادادی و پرهیز از اسراف را آشکار می کند و باید بر اساس این تعالیم مقدس، بیش از پیش در استفاده از نعمت های خداوند دقت داشته باشیم تا پیشاپیش از وقوع هر گونه بحرانی جلوگیری کنیم.