در دیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نسبت به لایروبی و احیاء آب بندانهای استان گیلان تاکید شد .

به گزارش مهر گیلان ؛ وحید خرّمی در دیدار با سید علی آقازاده نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت منابع آب استان گیلان و هچنین شهرستان رشت ارائه نمود .

وی افزود ؛ نیاز آبی استان گیلان از سد سفید رود حدود دو میلیارد ۴۰۰ میلیون متر مکعب می باشد که در سال آبی جاری با توجه به کاهش بارش ها و آورد سد سفید رود به نصف تقلیل یافته است .

خرّمی با اشاره به طرح نوبت بندی آب کشاورزی در سال جاری اظهار داشت ؛ تمامی ظرفیت های آبی از جمله ایستگاه های پمپاژ ، چاههای عمیق و آب بندانها در مدار بهره برداری قرار دارند .

سید علی آقازاده ضمن قدردانی از اقدامات شرکت آب منطقه ای گیلان در سال زراعی جاری، تصریح کرد : باتوجه به نگرانی های اول فصل زراعی بر اساس کاهش بارش ، الحمدالله با تدابیر مناسب متولیان آب استان شاهد کمترین تنش آب کشاورزی در سطح شالیزارهای استان و شهرستان رشت هستیم .

وی افزود لایروبی و احیاء آب بنداها در استان گیلان بسیار حائز اهمیت است و با لایروبی آب بندانها ، ظرفیت آنها تا دو و نیم برابر قابل افزایش میباشد .

نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مدرن سازی شبکه های آبیاری علی الخصوص در بخش مرکزی استان اذعان داشت: مدرن سازی شبکه های آبیاری باعث استفاده بهینه آب و انتقال سریع آن به اراضی پائین دست و همچنین صرفه جوئی در مصرف آب خواهد شد .