معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با قدردانی از مشارکت مطلوب اصناف در اجرای محدودیت های کرونایی، خواستار همراهی بیشتر مردم با تصمیمات حفظ سلامت عمومی و نیز استفاده از ظرفیت خیران در تهیه نیازمندی‌های بیماران و مشارکت آنان در افزایش تعداد دستگاه های اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان شد.

به گزارش مهر گیلان -محمود قاسم نژاد ظهر امروز (سه شنبه) در جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت کرونای گیلان به بررسی و پایش مستمر کمبودها و نواقص و تأمین نیازهای مردم و بیماران اشاره کرد و خواستار همراهی بیش از پیش دستگاه ها و ادارات به ویژه نهادهای خدمات رسان با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت به ویژه در موضوع واکسیناسیون شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد تردد خودروها به گیلان از ورودی رودبار بوده و در عصر یکشنبه گذشته برای اجرای ممنوعیت تردد، شاهد ترافیک سنگین بودیم، گفت: خوشبختانه با جدیت و اهتمام عوامل پلیس و فرمانداری ها در حال حاضر شرایط خوبی را در ورودی های استان شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نظارت مستمر بر تعطیلی ادارات و نیز گروه های ۲، ۳ و ۴ شغلی و همراهی بسیار مطلوب اصناف و مردم در راستای حفظ سلامت شهروندان افزود: رویکرد ستاد ملی مقابله با کرونا همواره ، عدم تعطیلی اصناف و مشاغل همراه با پرهیز مردم از عادی انگاری بوده و اتخاذ تصمیماتی از قبیل محدودیت فعالیت گروه های شغلی در چنین شرایط اقتصادی، جزو سخت ترین تصمیمات است.

وی مجریان تصمیمات ستاد ملی را به سعه صدر بیشتر همراه با در نظر داشتن کرامت انسانی شهروندان و نیز رعایت اصول اخلاقی در برخورد قانونی با هنجارشکنان توصیه کرد و از مردم هم خواست با صبوری و همراهی بیشتر ، زمینه اجرای موفق مصوباتی که برای سلامت آنان اتخاذ شده را فراهم نمایند.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت کرونای گیلان با بیان اینکه مردم در سخت ترین شرایط روحی قرار دارند، بر لزوم تسریع در روند رسیدگی به امور آنان در بیمارستان ها و درمانگاه ها تأکید و تصریح کرد: نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به ضرورت دقت نظر در تجویز داروها منطبق با پروتکل های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، اقدام و در راستای جلوگیری از سرگردانی مردم و مسدود کردن زمینه هرگونه سوءاستفاده درعرضه اقلام دارویی، اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیران در سراسر استان با نظارت فرمانداران در مسیر راه اندازی پویش‌های متناسب با عرصه سلامت گفت: خوشبختانه در تأمین اکسیژن سازها و تانکرهای حامل اکسیژن مایع اقدامات موثری شکل گرفته اما کماکان نیازمند همراهی خیران برای تقویت زیرساخت های این بخش هستیم.

قاسم نژاد دانشگاه علوم پزشکی را موظف به رعایت سند ملی واکسیناسیون و نظارت بر حسن اجرای بخشنامه های صادره در این حوزه دانست و با اشاره به ایجاد بیمارستان اضطراری توسط ارتش جمهوری اسلامی در محوطه بیمارستان پورسینای رشت افزود: افزایش تخت های بیمارستانی برای آرامش خاطر مردم بوده و باید تلاش شود تا با اقدامات فرهنگی مناسب، شاهد رشد رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش تعداد مبتلایان باشیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش موثر کادر درمان و پاسخگویی منظم رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و رئیسان شبکه های بهداشت به مسئولان و مردم، از عوامل ناجا و گروه های مردمی همچون بسیج برای اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت تردد بین استانی خودروهای شخصی و نیز تیم بازرسی ادارات صمت و اصناف و هدایت موثر فرمانداران در نظارت بر محدودیت مشاغل، تشکر ویژه کرد.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گزارشی از آخرین وضعیت بیماری در استان ارائه و سایر اعضای ستاد استانی کرونا هم در حوزه های کاری خود، گزارش هایی ارائه کردند.