گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا آغاز به کار کرد.

به گزارش مهر گیلان -نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی، در آیین آغاز فعالیت رسمی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با اشاره به اینکه مردم آستارا بیش از ۱۰ سال نظاره‌گر تابلوی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بودند، تصریح کرد: از امروز گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در کنار سایر فعالیت های مرتبط حوزه اقتصادی به شکل رسمی فعال شد.
غلامرضا مرحبا با اشاره به اینکه مردم آستارا، به داشتن منطقه ویژه اقتصادی قانع نخواهند بود، ادامه داد: انتظار مردم این شهرستان از ایجاد راه آهن، بندر، گمرک و سایر زیرساخت های اقتصادی تاکنون برآورده نشده است.
وی گفت: با فعال شدن این منطقه برای ۲۰ نفر مستقیم و برای بیش از هزار نفر نیز غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.
مدیرکل گمرک شهرستان مرزی بندر آستارا هم گفت : جذب سرمایه گذارهای داخلی و خارجی اولویت نخست و از مهمترین اهداف منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا است.
کریم رسولی گفت : در چند ماه گذشته نمودار سازمانی پیشنهادی طراحی و از مسئولان سازمان امور استخدامی کشور برای بررسی‌های بیشتر دعوت به عمل آمد که در همین راستا ۱۰ پست جدید به پست گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر اضافه شد.
وی با اشاره به اینکه از امروز اظهارنامه های گمرکی برای صادرات، واردات و ترانزیت با کد اختصاصی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر صادر خواهد شد، تصریح کرد: از این پس دیگر نیازی به رفت و آمد به ساختمان اداره کل گمرک نیست.