فرماندار رشت با اشاره به بهره مندی ۵۷ درصدی روستاهای این شهر از آب آشامیدنی سالم، گفت: امسال ۲۱ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه تخصیص داده شده است.

به گزارش مهر گیلان -علی فتح الهی جلسه هم اندیشی با نمایندگان رشت و خمام با محوریت مشکلات آب و فاضلاب شهری و روستایی، گفت: شهرستان رشت بیش از ۴۰ درصد جمعیت ثابت استان گیلان را تحت پوشش دارد و تمام اقدامات این شهرستان به جهت مرکزیت حائز اهمیت است.

فرماندار رشت با بیان اینکه باید این موضوع در انجام اقدامات برای رشت در نظر گرفته شود، گفت: قطعاً ارائه خدمات زیربنایی همانند آب و برق و گاز از مهم‌ترین اقدامات است و عدم توجه به این بخش‌ها زمینه نارضایتی را فراهم می‌کند.

فتح الهی با بیان اینکه امسال بیش از ۲۱ میلیارد تومان اعتبارات به بخش آب و فاضلاب شهرستان رشت اختصاص یافته است، افزود: شاخص بهره مندی آب روستایی در رشت ۵۷ درصد است.

وی با تأکید بر لزوم تکمیل پروژه‌ها نیمه تمام به جای تعریف طرح‌های جدید، ادامه داد: تأمین آب بهداشتی بسیار حائز اهمیت است وجود مشکل در این بخش شایسته مردم رشت نیست.

فتح الهی با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات شهرستان رشت در حوزه روستایی است، اضافه کرد: تابستان امسال سخت‌ترین سال از نظر بارندگی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در کنارهای عمرانی، فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه انجام شود، ادامه داد: رفع مشکل آب منطقه سیاه اسطلخ جز اولویت است و انتظار داریم نمایندگان شهرستان در مجلس پیگیر پروژه‌های ملی و تزریق اعتبارات باشند.