سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به راه اندازی سایت اطلاع رسانی واکسیناسیون در استان، گفت: شهروندان می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از این سایت کسب کنند.

به گزارش مهر گیلان -فردین مهرابیان با اشاره به روند واکسیناسیون در استان گیلان، اظهار کرد: ۲۰۷ پایگاه واکسیناسیون در سراسر استان گیلان برای تزریق واکسن به شهروندان فعال است.

وی با بیان اینکه از این مراکز ۱۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت و ۹۵ سالن تجمیعی است، افزود: در روزهای اخیر ۲۳ پایگاه واکسیناسیون در شهرستان رشت با توجه به تراکم جمعیت راه اندازی شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۰ پایگاه واکسیناسیون در شهرستان رشت فعال هستند، گفت: از این تعداد ۳۳ پایگاه در مرکز شهرستان و مابقی در بخش‌ها فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به فعالیت سه ایستگاه خودرویی در چوکام، قصر بازی و سایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز فعال هستند، ادامه داد: تلاش می‌شود تا با ورود محموله‌های جدید واکسن روند واکسیناسیون در استان گیلان نیز تسریع شود.

مهرابیان همچنین با اشاره به واکسیناسیون مادران باردار، اضافه کرد: واکسیناسیون این گروه از هفته ۱۲ بارداری تا ۴۲ روز پس زایمان با سراسر کشور در استان گیلان در حال انجام است.

حال ۱۷۲ بیمار کرونایی وخیم است

وی تصریح کرد: مادران باردار می‌توانند سوالات خود را با مراجعه به نزدیک ترین مرکز جامع سلامت و یا خانه بهداشت محل سکونت خود و یا با تماس با سامانه ۴۰۳۰ کسب کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به راه اندازی پرتال اطلاع رسانی واکسیناسیون در استان، گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس vac.gums.ac.ir و همچنین سامانه تلفنی ۴۴۰۱ پاسخ سوالات خود را درباره واکسیناسیون تا ساعت ۲۲ را کسب کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹۸۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۱۵۹ بیمار جدید در مراکز درمانی استان پذیرش شدند.

مهرابیان با اشاره به بستری ۱۵۸ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه ادامه داد: ۱۴ نفر نیز جدیداً به این بخش منتقل شده‌اند و متأسفانه حال ۱۷۲ بیمار کرونایی وخیم است.

وی با بیان اینکه روند کاهشی ویروس نباید شهروندان را فریب دهد، تأکید کرد: همچنان رعایت شیوه نامه بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها باید از سوی شهروندان با دقت رعایت شود.مهر/گیلان